چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟
رئیس سازمان خصوصی سازی با تأکید بر اینکه میزان سود سهام عدالت هنوز مشخص نیست، خاطرنشان کرد:میزان سود سهام عدالت تا ۲۲ بهمن مشخص و واریز از ابتدای اسفند شروع می شود.

 علیرضا صالح در گفتگو با ایسنا، با اشاره به مبالغی که درباره میزان سود سهام عدالت مطرح می شود، اعلام کرد :هنوز میزان سود معلوم نشده و مبالغی که در این راستا اعلام می شود گمانه زنی است و هیچ کدام درست نیست. حتی من هم هنوز نمی دانم میزان سود سهام عدالت چقدر است.

او با بیان اینکه ترکیب سهام داران متفاوت است، گفت:یعنی میزان سود سهام عدالت برای مشمولان بهزیستی و کمیته امداد یک رقم متفاوتی با بقیه است یا به عنوان مثال این رقم برای افرادی که سهام شان در راستای ارث و میراث است، متفاوت است.

رئیس سازمان خصوصی سازی به این سؤال که میزان سود سهام عدالت چه زمانی مشخص می شود؟ پاسخ داد:مبلغ تا ۲۲ بهمن ماه تعیین و واریز از ابتدای ماه اسفند شروع می شود.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۳۹۵ به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزار تومان سود پرداخت شده است و در سال ۱۳۹۶ هم به این میزان سهام ۱۷۵ هزار تومان سود تعلق گرفته است. بر این اساس پیش بینی می شود این رقم برای سال جاری بیشتر از سال های قبل باشد. شمار مشمولان این سهام بالغ بر ۴۹ میلیون و ۱۵۴ هزار نفر هستند که البته رقم سهام آن ها متفاوت است که بسته به ارزش سهام هر فرد، این مشمولان سود دریافت خواهند کرد.

ارزش پرتفوی سهام عدالت در قبل ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که طی سال پیش این عدد به حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسید. به این ترتیب ارزش پرتفوی سهام عدالت در این مدت بیش از شش برابر شده است.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *