پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - Thursday 16 May 2024

پرداخت ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های تولیدی و اشتغالزایی

پرداخت ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های تولیدی و اشتغالزایی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از پرداخت ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به طرح های تولید، کارآفرینی و اشتغال در استان از محل قانون بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارشمهر، جواد اشرفی بعدازظهر سه شنبه در کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ اظهارکرد: در راستای توسعه و تسهیل اشتغالزایی و رشد شاخص‌های توسعه استان دولت تسهیلات تکلیفی را برای بانک‌های خصوصی و دولتی مشخص کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تا کنون بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به ۸۱۳ طرح پرداخت شده است، گفت: تلاش می‌شود تا پایان شهریور ماه جذب تسهیلات تخصیصی را به صورت ۱۰۰ درصد داشته باشیم.

به گفته وی سقف اعتبار تخصیصی از محل بند الف تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

اشرفی با گلایه از برخی بانک‌های خصوصی در استان گفت: وقتی شعبه‌ای از بانک‌های خصوصی در استان فعال است باید متناسب با فعالیتی که در استان دارد خدمات هم در حوزه توسعه اقتصادی استان بدهد.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۸۵۱ طرح کارآفرینی و اشتغال در استان مصوب و به بانک‌ها معرفی شده است، بیان کرد: تا پایان شهریور ماه مهلت جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بوجه ۱۴۰۰ تمدید شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی پیگیری لازم را داشته باشند که اگر متقاضی در مهلت تعریف شده به بانک مراجعه نکرد و یا قصد استفاده از تسهیلات را نداشت طرح جایگزین به بانک معرفی شود.

اشرفی گفت: پیش بینی می‌شود با روند جذب فعلی رقم تسهیلاتی استان از محل بند الف تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ نیز افزایش چشمگیری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان داشت: از متقاضیان سرمایه گذاری و افرادی که در راستای توسعه اقتصادی استان می‌خواهند گام بردارند تقاضا داریم تا از طریق دبیرخانه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ و ادارت مربوطه طرح‌های خود را ارسال کنند تا بتوانیم گامی در راستای توسعه اقتصادی استان برداریم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *