دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

کارآفرینی که هوای کرونایی‌ها را دارد

کارآفرینی که هوای کرونایی‌ها را دارد

مدیرعامل کارخانه اکسیژن شهرستان هیرمند می‌گوید: این کارخانه مدتی به دلیل عدم استقبال از اکسیژن تولیدی غیرفعال شده بود، اما امروز به دلیل وجود بیماری کرونا و نیاز مبرم مردم منطقه‌ به اکسیژن، بنا بر وظیفه ذاتی و انسانی با وجود همه مشقتها و مشکلات موجود فعالیت کارخانه را آغاز کردیم.

به گزارش فارس از زاهدان، در این روزها که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنیم مهمترین دغدغه بیمارستان ها و یا بیماران کرونایی کمبود اکسیژن و یا کپسول اکسیژن است به طوریکه روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کمبود دستگاه اکسیژن ساز در زاهدان برای بیماران کرونایی خبر داد.

هاشمی شهری می گوید: مهمترین مسئله ما اکسیژن است که اکسیژن سازها با توجه به شرایط آب و هوایی و شرایط فعلی، بیمار به صورت ناگهان با افت اکسیژن مواجه می شود و باید کپسول اکسیژن را در مدار قرار دهیم تا بتوانیم بیماران کرونایی را درمان کنیم، در این جهت قول‌هایی داده شده است که پنج مخزن ۳۰ تنی و بیست تنی در اختیار ما قرار بگیرد و هر زمان که با افت اکسیژن روبه‌رو شدیم از این مخزن‌ها استفاده کنیم.

اما با توجه به اینکه پیش بینی برای ریشه کنی این بیماری تاکنون اعلام نشده نیاز است تا به صورت زیربنایی امکانات مورد نیاز درمان و رفاه بیماران کرونایی را فراهم کنیم.

از جمله این اقدامات حمایت از کارخانه‌های تولید کپسول اکسیژن و برطرف کردن مشکلاتشان است.

مدیرعامل کارخانه اکسیژن شهرستان هیرمند که این روزها برای کمک به کادر بهداشت و درمان تلاش می کند، می گوید: این کارخانه مدتی به دلیل عدم استقبال از اکسیژن تولیدی غیرفعال شده و ناگزیر آن را تعطیل کرده ایم! اما امروز به جهت وجود بیماری کرونا و نیاز مبرم مردم منطقه‌ به اکسیژن بنا بر وظیفه ذاتی و انسانی با وجود همه مشقتها و مشکلات موجود فعالیت کارخانه را آغاز کردیم.

 رودینی درباره عدم همکاری بعضی ادارات در صدور مجوز گاز طبی آنهم بعد گذشت سه سال گلایه‌مند بود و افزود: کیفیت اکسیژن تولیدی این کارخانه طبق آزمایش های انجام شده توسط اداره استاندارد به مراتب بهتر از اکسیژن وارداتی از سایر شهرهای دیگر است.

رودینی گفت: با توجه به‌ کمبود اکسیژن در سطح شهرستان زابل و‌ با درنظر گرفتن همه جوانب امر توقع و انتظار داریم که موانع اداری صدور پروانه طبی هرچه سریعتر توسط مسئولین دغدغه مند برطرف شو چرا که این کارخانه ظرفیت تولید ۴۵۰ کپسول ۴۰ لیتری در ۲۴ ساعت را دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *