یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

کولر آبی ” روی دور تند ” مصرف برق را ۴۰ درصد افزایش می دهد .

کولر آبی ” روی دور تند ” مصرف برق را ۴۰ درصد افزایش می دهد .
براساس گفته کارشناسان، استفاده از کولرهای آبی روی دور تُند، مصرف برق را حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اگر مشترکان در ساعات اوج مصرف روزانه (۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴) کولر آبی را روی دور کُند قرار دهند، مصرف برق حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

هیوا خرم با بیان اینکه نصب سایبان و کانال های کوتاه برای کولر آبی در کاهش مصرف برق بسیار موثر است، اضافه کرد: در صورت سرویس و تعویض سالانه پوشال کولرهای آبی، استفاده از دور کُند این کولرها جوابگو است.

وی ضمن تاکید بر اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی کردستان، استفاده از کولرهای گازی در این استان در فصل گرما به صرفه و ضروری نیست، افزود: کاهش یک درجه ای کولرهای گازی موجب افزایش پنج درصدی مصرف برق می‌شود، بنابراین درجه مناسب برای این کولرها نیز بین ۲۴ تا ۲۶ است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان، ۳۰ درصد مصرف برق کشور را در فصل گرما مربوط به سیستم های سرمایشی اعلام کرد و گفت: در صورتیکه از این وسایل به درستی استفاده کنیم، مصرف انرژی به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌یابد.

خرم در ادامه از انعقاد قرارداد با بخش های اداری، صنعتی و کشاورزی استان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در نتیجه این تفاهم نامه ها، ۱۳۲ مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی شد.

وی افزود: ۴۷ درصد برق این استان در بخش خانگی، ۹ درصد بخش‌های عمومی و ادارات، ۲۲ درصد در بخش کشاورزی، ۱۲ درصد صنعتی، هفت درصد تجاری و سه درصد آن نیز در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

شرکت توزیع نیروی برق کردستان به ۶۳۹ هزار مشترک خدمات می‌دهد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از نعمت برق برخوردار هستند.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *