جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

۲۵ درصد سود بازرگانی به تمام کالاهای وارده به بندر چابهار اختصاص یابد

۲۵ درصد سود بازرگانی به تمام کالاهای وارده به بندر چابهار اختصاص یابد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: ۲۵ درصد سود بازرگانی به تمام گروه‌های کالایی وارده از طریق بندرچابهار اختصاص یابد تا شاهد رونق در این بندر راهبردی کشور باشیم.

بهروز آقایی روز شنبه در گفت‌وگو با  ایرنا اظهارداشت: پنج گروه کالاهای پرتکرار وارداتی شامل کالاهای اساسی مانند برنج، انواع لوازم خانگی، لوازم یدکی، انواع آهن آلات و شمش آهن و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها از سود بازرگانی استثنا شوند.

وی گفت: پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش نرم تخلیه و بارگیری به چهار و نیم تا پنج میلیون تن تا پایان سالجاری است که امیدواریم محقق شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: راهکارهای پیشنهادی بندر چابهار در جهت افزایش ترافیک بار و کالا و رونق تجارت عنوان شده و در نشست تخصصی با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی، استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده مجلس و جمعی از مدیران کل استانی بررسی شده است.

وی با تاکید بر اختصاص ۲۰ درصد سهم سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار از واردات کالاهای اساسی گفت: با قرارگیری استان در مسیر بار و کالا و استمرار جریان کالا عملا این منطقه در مسیر ترافیک بار و کالا و رونق تجارت با ایجاد کارخانجات فرآوری و پردازش کالا قرار می‌گیرد.

آقایی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان تخلیه و بارگیری کالا تا انتهای امسال به چهار و نیم تا پنج میلیون تن افزایش یابد راهکارهای پیشنهادی بندر چابهار در جهت افزایش سهم بار، کالا و قرارگیری محور شرق در مسیر ترافیک بار و کالا مطرح شده است.

وی بر استمرار توزیع تخلیه کالای اساسی بین بنادر کشور و اختصاص ۲۰ درصد کالاهای اساسی به بندر چابهار از هفت درصد فعلی به ۲۰ درصد، حذف یا تخفیف عوارض صادرات مواد معدنی و کالاهای ساختمانی از طریق این بندر تاکید کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *