جمعه 26 مرداد 1403 - Friday 16 August 2024

مقام وزارت علوم: فعالان نشریات دانشجویی باید با سواد رسانه‌ای آشنا باشند

مقام وزارت علوم: فعالان نشریات دانشجویی باید با سواد رسانه‌ای آشنا باشند

 مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن اشاره به وقایع این‌روزها در غزه و جنایات و ترور رژیم صهیونیستی گفت: وظیفه فعالان نشریات دانشجویی آشنا بودن با فضای مدیریت رسانه ای در دنیاست.

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بیست و یکمین دوره انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی آغاز شد.

مهدی بادپا در مراسم آغازین این نشست با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: در زمانه ای زیست می کنیم که باید از یک طرف شاهد جنایات یک رژیم آپارتاید و خونخوار باشیم که از کشتار زنان و کودکان ابایی ندارد و از طرف دیگر شاهد خوش رقصی رسانه ای در جهان برای پوشاندن این جرم و جنایت باشیم. این امر وظیفه ما و به خصوص فعالان رسانه را بیش از پیش می‌کند.

وی افزود: به شهادت رساندن ۴۰ هزار نفر، ترور مذموم و جنایات وحشیانه در غزه همچنین ترور شهید هنیه را به جد محکوم می‌کنیم. نکته مهم وارونه نمایی اتفاقات به مردم دنیا است که از مهمترین کنش های رسانه ای رژیم صهیونیستی است و رسانه در آن جای شهید و جلاد را عوض می کنند.

بادپا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: خوب است توجهی کنیم به پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان و اساتید امریکا و اروپا که پیام عمیق و حکیمانه ای بود، ایشان فرمودند: «رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ ارزش‌های وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.»

به گزارش ایرنا مدیرکل پشیتبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: در فضای مجازی که امروز عنصر جدا نشدنی از زندگی انسان هاست این سیاست بیشتر نمود دارد. آن ها عملا رسانه را مدیریت می کنند تا اخبار دقیق و کشتار انسان های مظلوم و بی دفاع دیده نشود. همین کشتار مسلمانان پاراچنار را ببینید که با چه شدتی در حال سانسور توسط رسانه های غربی است.

بادپا با تاکید بر حضور فعالان نشریات دانشجویی و تربیت نسل جوان رسانه ای اذعان داشت: وظیفه فعالان نشریات دانشجویی آشنا بودن با فضای مدیریت رسانه ای در دنیاست. سواد رسانه و آشنایی با نظام رسانه ای دنیا، برجسته کردن برخی اخبار و تقلیل دادن یا پوشاندن اخباری دیگر، مدیریت افکار عمومی با اخبار جعلی و دروغ است. باید با تبیینی جهادی واقعیات را برای جوان و دانشجو بازگو کرد و این سیاستهای مزورانه را برای مردم آشکار ساخت و از دانشجو بویژه نخبگان فرهنگی و اجتماعی و فعالین نشریات دانشجویی همین انتظار وجود دارد.

در ادامه این نشست رقیه نعمتی کارشناس نشریات دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ارائه گزارشی از فرآیند ثبت نام و برگزاری انتخابات نمایندگان دانشجویی شورای ناظر بر نشریات دانشجویی پرداخته و مرتضی درخشان از فعالان رسانه ای به بررسی موضوع روایتگری در رسانه ها برای دانشجویان پرداخت.

پس از برگزاری انتخابات و پایان فرایند آن، دو نفر از اعضای شرکت کننده، به عنوان نمایندگان دانشجویی شورای ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم انتخاب خواهند شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *