یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

آموزش‌های مجازی دانشگاه تربیت مدرس در سال ۹۹ ادامه می‌یابد

آموزش‌های مجازی دانشگاه تربیت مدرس در سال ۹۹ ادامه می‌یابد

رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: پیش بینی دانشگاه تربیت مدرس این است که در مهرماه دروس به صورت مجازی برگزار شود و آموزش‌های مجازی در سال ۹۹ نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا و به نقل از گزارش روز پنجشنبه دانشگاه تربیت مدرس، محمدتقی احمدی اظهار داشت: بر اساس اعلام دولت مبنی بر بازگشایی دانشگاه ها از ۱۷ خردادماه، دانشگاه تربیت مدرس این امر را با یک گام محتاطانه در خصوص دروس عملی دانشجویان دکتری آغاز کرد که شامل دانشجویان بومی، تهرانی و  خوابگاهی می شود.

رییس دانشگاه افزود: در این راستا معاونت های آموزشی و دانشجویی موارد بهداشتی و آموزشی را به دانشکده ها ابلاغ کردند و روسای دانشکده ها نیز باید در این زمینه نظارت کنند تا این امر با جدیت صورت گیرد و کلاس های عملی برگزار شود.

احمدی تاکید کرد: در صورتی که این روال بدون مشکل و مشاهده موارد بیماری انجام شود، برای دروس عملی دوره کارشناسی ارشد نیز طی سه هفته آینده برنامه ریزی خواهیم کرد که با حضور در دانشگاه دروس عملی خود را به انجام برسانند.

وی گفت: پیش بینی می شود ترم تحصیلی جاری تا اواسط تیرماه ادامه یابد و امتحانات به مردادماه و حتی دیرتر موکول شود؛ در این زمینه از استادان و مدیران گروه ها می خواهیم امکان جبران عقب ماندگی های درسی دوران کرونا را برای دانشجویان در تابستان فراهم کنند و دانشجویان در آستانه دفاع نیز بتوانند بدون مشکل جلسات دفاع پایان نامه و رساله خود را به صورت مجازی و سیستماتیک برگزار کنند.

احمدی اظهار داشت: گذر از شرایط فعلی و توجه به حفظ کیفیت آموزشی، همکاری تک تک اعضای هیات علمی و گروه ها را می طلبد و باید با این چارچوب کنار بیاییم.

به گفته رییس دانشگاه تربیت مدرس، ایراداتی در برگزاری برخی دروس مجازی دیده شده و ۱۷ درس از هزار و ۲۷۰ درسی که دانشگاه در این ترم ارائه کرده، برگزار نشده است؛ هرچند نسبت به دروس برگزار شده عدد ناچیزی است اما روسای این دانشکده ها باید موارد را بررسی و حل و فصل کنند تا در تابستان به صورت جبرانی کلاس های مجازی آن ها برگزار شود.

وی با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان، خاطرنشان کرد: در این خصوص هیات رییسه دانشگاه طی سه هفته آینده و با توجه به رصد رفتار و عملکرد دانشجویان پس از ورود به دانشگاه و استقرار در خوابگاه، چگونگی شیوع بیماری، نحوه توجه و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی دانشجویان و استقبال یا عدم استقبال دانشجویان برای حضور در دانشگاه تصمیم گیری خواهد کرد.

احمدی افزود: از اعضای هیات علمی و روسای دانشکده ها می خواهیم پیشنهاد خود برای شیوه های برگزاری امتحانات به صورت مجازی و حضوری را با هیات رییسه مطرح کنند تا بتوانیم تصمیم نهایی را اتخاذ و اطلاع رسانی کنیم.

گزارش عملکرد سه ماهه بودجه دانشگاه در سال ۱۳۹۹ ارائه شد

همچنین مهدی موسوی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس در این نشست با اشاره به بودجه این دانشگاه، اظهار داشت: به دلیل شرایط فعلی اقتصادی کشور، بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ دانشگاه فقط مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال بیش از بودجه هزینه ای سال ۱۳۹۸ است.

وی افزود: افزایش حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه پس از تصویب بودجه سال ۱۳۹۹ دانشگاه تربیت مدرس به تصویب رسید و این مصوبه ۵۵۷ میلیارد ریال بار مالی برای بودجه هزینه ای دانشگاه دارد.

موسوی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از اعتبارات سال قبل بودجه هزینه ای دانشگاه ها محقق نشده است، دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۹۹ با کسری اعتباری در حدود ۷۰۰ میلیارد ریال مواجه می شود.

به گفته معاون دانشگاه تربیت مدرس، بیش از ۸۰ درصد از بودجه دانشگاه صرف حقوق و مزایای اعضای هیات علمی و سایر پرسنل دانشگاه و مابقی بودجه در امور پژوهشی و فناوری،‌ دانشجویی، بودجه هزینه ای مجموع دانشکده ها، پشتیبانی، ‌اداری و مالی و دفتر فنی، ‌آموزشی،‌ فرهنگی،‌ حق التدرس و حق محرومیت از مطب اعضای هیات علمی، پارک علم و فناوری و تعهدات سال هزینه می شود.

وی افزود: تاکنون ۴۶ میلیارد تومان از خزانه دولت برای سال ۹۹ دریافت کردیم که ۴۰ میلیارد از آن بابت حقوق و مزایا صرف شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: شرایط کرونا، تعطیلی سلف سرویس دانشجویی و کاهش خدمات رفاهی به دانشجویان سبب کاهش تعهدات مالی دانشگاه شده و بار مالی مستقیم از دانشگاه کم نکرده است. امیدواریم بتوانیم ۳۰ میلیارد تومان طلب بودجه ای که از سال گذشته داریم را وصول کنیم تا بتوانیم برخی از بدهی های دانشگاه را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *