یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

آموزش مجازی به ۱۲۰۰ دانشجو در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی

آموزش مجازی به ۱۲۰۰ دانشجو در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی

 رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی گفت: با شیوع ویروس کرونا، یک هزار و ۲۰۰ نفر از دانشجویان به طور هم‌زمان از آموزش الکترونیکی بهره‌مند شده‌اند.

بخشعلی معصومی در گفت و گویی گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی کلاس‌های دانشگاه پیام نور شده است، از هفته دوم فروردین ماه، با برنامه ریزی و ایجاد بسترهای لازم از جمله سرور و افزایش پهنای باند، طی پنج جلسه، آموزش‌های لازم به صورت ویدئو کنفرانس برای اساتید و دانشجویان، انجام گرفته و سایت‌ها اطلاع رسانی گردید.

رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ هزار دانشجو و ۲۹ مرکز دانشگاهی در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: از ۱۶ فروردین، آموزش الکترونیکی آغاز شده است که در اوایل، حدود ۳۷۰ کاربر به صورت همزمان از آموزش‌ها استفاده می‌کردند اما به دلیل استقبال زیاد از طرف دانشجویان، این ظرفیت افزایش داده شده است که اکنون حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت همزمان به سیستم ورود پیدا کرده و از آموزش الکترونیکی برخوردار می‌شوند.

معصومی بیان کرد: تمامی آموزش‌ها به صورت آنلاین بوده و اساتید و دانشجویان به سیستم ورود پیدا می‌کنند و دانشجویان نیز از طریق فایل صوتی و یا متن، سوالات خود را به اساتید ارائه و پاسخ‌ها را از سوی اساتید نیز دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: دروس عملی در حال حاضر برگزار نمی‌شود و منتظر تصمیم گیری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی افزود: در رابطه با برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور، در حال حاضر، ابلاغی صورت نگرفته است که به صورت حضوری، الکترونیکی و یا از طریق ارزشیابی توسط اساتید صورت خواهد گرفت اما به محض ابلاغ به دانشجویان ارائه خواهد شد.

معصومی ادامه داد: دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های موفق در ارائه آموزش الکترونیکی می‌باشد و علت این است که در دانشگاه پیام نور، قبلاً این بستر فراهم بوده است.

معصومی با توجه به کتاب محور بودن دانشگاه پیام نور بیان کرد: با توجه به اینکه این دانشگاه دولتی می‌باشد، یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌ها از نظر شهریه است.

وی گفت: نرخ شهریه تغییری نیافته است و این فرصت داده شده تا دانشجویانی که به دلیل مشکلات مالی قادر به ثبت نام نبوده است، با پرداخت یک سوم شهریه ثابت، مجاز به انتخاب واحد خواهد بود و یا ماهانه می‌تواند بخشی از شهریه را پرداخت کند.

وی افزود: طی قرارداد با سه بانک عامل، با افتتاح حساب بانکی، دانشجویان می‌توانند وام‌های مورد نیاز را دریافت و شهریه از طریق بانک‌های عامل، پرداخت شود.

معصومی در پایان اضافه کرد: هم چنین از طریق صندوق وام دانشجویی وزارت علوم، وام در اختیار دانشجویان نیز قرار می‌گیرد تا شهریه‌های خود را پرداخت کنند.

منبع : مهر

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *