شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

از ونتیلاتور بومی نصف قیمت نمونه خارجی تا تولید محصول انحصاری آمریکا توسط محققان ایرانی

از ونتیلاتور بومی نصف قیمت نمونه خارجی تا تولید محصول انحصاری آمریکا توسط محققان ایرانی

 

در حال حاضر به همت متخصصان کشور ما در حوزه تولید تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا شاهد تحولات فوق العاده‌ای هستیم، از ونتیلاتورهای بومی که نصف قیمت نمونه خارجی تولید می شوند گرفته تا تولید محصول انحصاری آمریکا توسط محققان ایرانی.

 

از اوایل اسفندماه ۹۸ نه تنها ایران بلکه تمام دنیا میزبان ویروسی مرموز و کشنده به نام کرونا شدند که سرعت انتشار بالایی دارد و منجر به بیماری و فوت میلیون‌‌ها انسان در سراسر جهان شد، در این بین تلاش‌ها برای یافتن درمان و مقابله با این ویروس شروع شد.

با اینکه جامعه پزشکی، کادر درمان و وزارت بهداشت به سرعت حضور پیدا کردند و جزو جهادگران عرصه مبارزه با این ویروس بودند ولی در این بین شاهد تلاش و پشتکار نخبگان کشور نیز در عرصه علم و دانش بودیم، شرکت‌های دانش‌بنیان به خوبی پا به عرصه جهاد گذاشتند و در خط مقدم جبهه حضور پیدا کردند و موفق به ساخت و تولید تجهیزات پزشکی از جمله مواد ضدعفونی‌کننده، تولید ماسک‌های N95 و N99 درصد، تولید دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی)، تولید انواع کیت‌های تشخیصی و دوربین‌های حرارتی شدند و در عرصه‌های مختلف علمی و  پژوهشی خوش درخشیدند به طوری که با اتکا و تلاش این تلاش‌گران روز به روز شاهد رشد و تعالی این غیورمردان عرصه جهش تولید هستیم تا بتوانیم در عرصه‌های بین‌المللی به خوبی ظاهر شویم.

در حال حاضر به همت متخصصان کشور ما در حوزه تولید تجهیزات پزشکی معتبر نظیر ونتیلاتور و دستگاه‌های مختلف اتاق عمل شاهد تحولات فوق العاده‌ای در کشور هستیم به طوری که شرکت‌های تولید کننده اکنون تاییدیه‌های لازم را دارند و می‌توانند محصولات خود را حتی به اروپا صادر کنند. با تولید انبوه شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ماسک و  مواد ضدعفونی نیز در حال حاضر همه بخش‌های تولید را در داخل کشور در اختیار داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری تاکید دارد که نتیجه همت محققان باعث شده که امروز نسبت به بیماری کرونا و راه‌های درمان آن به شناخت خوبی دست یابیم و علاوه بر آن، همه تجهیزات پزشکی لازم را نیز توسط شرکت‌های دانش بنیان در داخل کشور تولید کنیم.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *