جمعه 08 تیر 1403 - Friday 28 June 2024

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به سخنرانی وزیر خارجه دانمارک

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به سخنرانی وزیر خارجه دانمارک

در حالی که وزیر خارجه دانمارک برای سخنرانی به دانشگاه کپنهاگ رفته بود، دانشجویان حامی فلسطین با سر دادن شعارهایی در حمایت از مردم غزه و برافراشتن پرچم فلسطین، به صحبت‌های او اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا،  لارس لوکه راسموسن در حالی که در این دانشگاه درباره انتخابات آتی اروپا و سیاست جهانی صحبت می‌کرد، با دستان آغشته به رنگ قرمز توسط معترضان مواجه شد که دولت دانمارک را به همدستی در نسل کشی غزه متهم  می‌کردند.

الکساندرا میلانوویچ، یکی از تظاهرکنندگانی که زیر نظر گروه «دانشجویان علیه اشغال» در آنجا حضور داشت، به رسانه این دانشگاه گفت: ما این روش اعتراضی را انتخاب کردیم زیرا این فرصت را داشتیم که مستقیما با وزیر خارجه‌ای صحبت کنیم که با گذشت هشت ماه از آغاز جنایات اسرائیل در غزه، هیچ اقدام اعتراضی انجام نداده است؛ این در حالی است که راسموسن در چند دقیقه کوتاهی که فرصت داشت تا صحبت‌هایش را انجام دهد، گفت که ما نباید به اسرائیلی ها پشت کنیم، حتی اگر در حال حاضر به شدت با سیاست‌هایی آنها مخالف باشیم.

این اعتراضات در حالی انجام شد که روز گذشته دانشگاه کپنهاگ خبر مهمی در مورد ارتباط با نهادهای اسرائیلی منتشر کرد. این دانشگاه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اسرائیلی را که در اراضی اشغالی قرار دارند، متوقف می‌کند. این دانشگاه در پستی در شبکه اجتماعی X نیز اعلام کرد تمام دارایی‌های خود با ارزش نزدیک به یک میلیون کرون دانمارک ( حدود ۱۵۰ هزار دلار) در اسرائیل را واگذار خواهد کرد.  این دانشگاه افزود که اطمینان حاصل خواهد کرد که در ادامه سرمایه گذاری‌هایش با شرکت‌هایی انجام نشود که محل آن در شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل است.

از حدود یک ماه پیش، صحن اصلی دانشگاه کپنهاگ به محل تحصن و اعتراض دانشجویانی تبدیل شده که خواستار پایان همکاری با نهادهای اسرائیلی هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *