پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

اینترنت کلاس‌های درس دانشگاه‌ها رایگان می‌شود

اینترنت کلاس‌های درس دانشگاه‌ها رایگان می‌شود

 

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: این وزارتخانه لیستی از همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید خود را که در حال ارائه آموزش مجازی به دانشجویان هستند به وزارت ارتباطات ارسال کرد تا هزینه اینترنت آنها رایگان شود.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در پیگیری آخرین وضعیت وعده رایگان شدن اینترنت کلاس‌های دانشگاه و مدارس، اظهار داشت: وزارت ارتباطات آمادگی خود را برای رایگان شدن ترافیک کلاس‌های آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها اعلام کرد و با هماهنگی وزارت علوم و وزارت ارتباطات، قرار شد  وزارت ارتباطات اینترنت را برای کلاس‌های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی رایگان کند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: به این ترتیب قرار شد که وزارتخانه‌ها لیستی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در حال برگزاری کلاس درس الکترونیکی هستند را تهیه کرده و به وزارت ارتباطات ارسال کنند.

وی گفت: وزارت علوم هم لیستی از همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که مورد تایید وزارت علوم است را تهیه کرد و برای رایگان شدن به وزارت ارتباطات ارسال کرد.

خاکی صدیق تصریح کرد: همچنین وزارت علوم برای فراهم کردن امکانات بیشتر برای توسعه دروس الکترونیکی در ایام تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا با تشکیل کارگروه تخصصی آموزش‌ الکترونیکی در جهت ارائه باکیفیت‌تر و کم‌هزینه‌تر کلاس‌های مجازی به دانشجویان از طریق هم‌افزایی امکانات آموزشی در دانشگاه‌ها تلاش کرده است.

وی گفت: پس از فراهم کردن مقدمات توسعه دروس الکترونیکی در دانشگاه‌ها، حدود ۳۰ تا ۶۷ درصد دروس دانشگاه ها به صورت الکترونیکی ارائه‌ شد.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *