جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

بیش از ۱۱۱ هزار دانش‌آموز لرستانی تاکنون واکسینه شدند

بیش از ۱۱۱ هزار دانش‌آموز لرستانی تاکنون واکسینه شدند

 سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: بیش از ۱۱۱ هزار دانش‌آموز در استان تاکنون واکسینه شدند.

سید عیسی سهرابی، در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش لرستان که با مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان  بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به  اینکه سیاست کلی نظام و وزارت آموزش و پرورش، آموزش حضوری دانش‌آموزان است ما هم در لرستان وظیفه داریم براساس دستورالعمل فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس زمینه را برای حضور تدریجی آنان در مدرسه فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا وی با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس گروه اول(زیر ۱۵ نفر  در هر کلاس)  از اول مهر گفت: مدیران مدارس گروه دوم (مدارسی که جمعیت دانش‌آموزی آنان تا ۳۰۰ نفر است) موظف هستند در هفته اول آبان‌ماه با تشکیل شورای مدرسه به بررسی مجدد شرایط، گروه‌بندی، اولویت‌بندی دروس، بررسی شرایط بهداشتی، ارتباط با اولیا و دانش‌آموزان  اقدام  و بستر لازم را برای بازگشایی در هفته سوم  به صورت آرام،  تدریجی و بر اساس اقتضائات منطقه یا شهرستان  فراهم کنند.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: برای مدارس گروه سوم (مدارس با جمعیت دانش آموزی بیشتر از ۳۰۰ نفر)  هم تا اواخر آبان ماه  این فرصت را دارند تا دانش‌آموزان را برای حضور ۲ روز در هفته در کلاس درس گروه بندی کنند.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان افزود : بدیهی است شرط صدور مجوز بازگشایی تکمیل چک لیست خودارزیابی توسط مدیران مدارس در سامانه ltms و بررسی و ارزیابی وضعیت مدارس توسط ادارات آمورزش و پرورش با هماهنگی رییس شبکه بهداشت، فرمانداری بخشدار یا نماینده تام الاختیارآنان است.

سرپرست آموزش وپرورش استان همچنین خطاب به مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان گفت: از هر گونه کار شتاب زده و عجولانه اجتناب کنند و بخش نامه را ملاک و معیار برای آموزش حضوری دانش آموزان قرار دهند.

سهرابی واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان را لازمه آموزش حضوری دانست و بیان کرد : طبق آخرین آمار از ۱۴۷ هزار دانش آموز لرستانی که جامعه هدف واکسن بوده‌اند ۱۱۱ هزار ۳۱ نفر واکسینه شده‌اندِ  هزار نفر از فرهنگیان استان هم هنوز موفق به تزریق واکسن نشده اند.

وی گفت: در بحث واکسیناسیون دانش آموزان، آموزش و پرورش  وظیفه  شناسایی  دانش آموزانی را دارد که واکسیناسیون انجام ندادند  و در ادامه باید با فرهنگ سازی آنان را ترغیب کنیم تا برای سلامتی خود و جامعه واکسن بزنند و اما فرهنگیانی که به هر دلیلی واکسینه نشدند طبق بخش نامه سازمان امور اداری و استخدامی باید هر سه روز یکبار نتیجه تست PCR  خود را ارائه دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *