جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

تاکید بر ضرورت اجرای اسناد دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور در دانشگاه‌ها

تاکید بر ضرورت اجرای اسناد دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور در دانشگاه‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در نشست با روسای دانشگاه‌های استان خراسان رضوی، با تاکید بر ضرورت اجرای اسناد دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور در دانشگاه‌ها، گفت: برنامه‌های دانشگاه‌ها اگر براساس این دو سند اجرا شود، نتیجه‌بخش خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در نشست با روسای دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با حضور استاندار افزود: در استان‌ها، اساتید نخبه و دانشمندی داریم که فقط به دلیل بُعد مسافت، از نظرات و پیشنهادات آنان محروم هستیم و علاقمندیم که سازو کار مناسبی برای حضور فعال آنها فراهم شود.

وی گفت: در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، چهار ستاد علم و فناوری، تعلیم و تربیت، فرهنگی اجتماعی و خانواده و زنان، فعال شده که یکصد میز تخصصی ذیل آن‌ها تعریف کرده‌ایم تا از همه نظرات تخصصی بهره‌مند شویم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با تاکید بر ضرورت اجرای اسناد دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور در دانشگاه‌ها، گفت: برنامه‌های دانشگاه‌ها اگر براساس این دو سند اجرا شود، نتیجه‌بخش خواهد شد.

استاد تمام فلسفه و حکمت اسلامی، با اشاره‌ به سوابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: ۷۰ درصد مصوبات در حوزه علم و فناوری، ۲۰ درصد فرهنگی و ۱۰ درصد مشترک بین علم و فرهنگ است و این نشان می‌دهد که در حوزه فرهنگی ضعیف عمل شده است.

حجت‌الاسلام خسروپناه اضافه کرد: هر زمان که در کنار اسناد راهبردی، راهبری انجام شد، نتایج خوبی به‌دست آمد. به‌عنوان مثال، رتبه‌های علمی ما، رشد خوبی داشت و مصوبات در حوزه‌ علم و فناوری موفق بوده است. نظارت بر دستگاه‌ها موجب اثربخشی مصوبات شده است، اما در جاهایی که نظارت کم رنگ بوده‌ به‌همین نسبت، ضعف عملکرد داشته‌ایم.

وی با اشاره به نقشه‌ جامع علمی کشور، هوا و فضا و سلول‌های بنیادی گفت: این اسناد، بازنویسی و بازنگری شده‌اند و مشغول تدوین سند زیست فناوری کشور در شورا هستیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به وجود خلاهای نظری فرهنگی گفت: دچار خلاهای تئوریک هستیم، فلسفه ما کاملا انتزاعی است که باید امتداد انضمامی و کاربردی پیدا کند.

دعوت استاندار از دانشگاه‌ها برای نظارت بر بخش‌های اقتصادی استان

استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: مدیران و روسای دانشگاه‌های استان بر بخش های اقتصادی استان نظارت کنند تا سرعت توسعه استان بیشتر شود.

یعقوبعلی نظری افزود: دانشگاهیان پیشقدم باشند، پیشنهاد و طرح بدهند و ما زمینه را برای حضور و تاثیر نظرات تخصصی دانشگاه‌ها فراهم‌ می کنیم.

وی افزود: به جریان اقتصادی استان امید و اعتقاد داریم و تک تک واحدهای تولیدی و صنعتی دچار مشکل را بیمارانی می دانیم که درمان آنها در دستان ما و شما است، لذا دانشکده‌های اقتصادی به کمک ما بیایند.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *