چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

دانشگاه‌ها در عزم‌آفرینی تحقق جهش ملی نقش اساسی دارند

دانشگاه‌ها در عزم‌آفرینی تحقق جهش ملی نقش اساسی دارند

* نامگذاری‌های هرسال از سوی رهبر معظم انقلاب، نشان‌دهنده اولویت‌های اصلی کشور است. سال گذشته بحث رونق تولید و امسال جهش تولید مطرح شد که براین اساس باید در نظر داشت که یکی از زیرساخت های مهم اقتصادی تولید است.

تهران-ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحقق جهش تولید یک عزم جدی می‌طلبد، دانشگاه‌ها هم برای عزم‌آفرینی، ترویج و توسعه این نامگذاری مهم توسط رهبر معظم انقلاب می‌توانند نقش اساسی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری در گفت و گویی درباره نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان جهش تولید اظهار داشت:چندسالی است که ایشان نامگذاری سال را در حوزه‌های اقتصادی قرار داده اند، شاید در حقیقت این نامگذاری‌ها معلول تلاشی باشد که دشمنان انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر برای محاصره اقتصادی و تحریم های ظالمانه کشور انجام داده اند.

وی افزود: نامگذاری‌های هرسال از سوی رهبر معظم انقلاب، نشان‌دهنده اولویت‌های اصلی کشور است. سال گذشته بحث رونق تولید و امسال جهش تولید مطرح شد که براین اساس باید در نظر داشت که یکی از زیرساخت های مهم اقتصادی تولید است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد یادآور شد: توسعه و جهش تولید در حقیقت تلاش برای رسیدن به یک قدرت مناسب اقتصادی است که در واقع قدرت اقتصادی داخلی و درون زای ملی را تقویت وبه اقتصاد، امنیت کشور و خنثی شدن تحریم های اقتصادی دشمن نیز کمک می کند.

حجت الاسلام کلانتری با یادآوری اینکه تولید از جهات بسیاری برای کشور دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که قصد حفظ استقلال خود را دارد و می‌خواهد بر مبنای سیاست‌های الهی حرکت کند، از این رو نظام اسلامی ایران باید بواسطه تولید، منابع قدرت خود را روز به روز افزایش دهد.

وی با بیان اینکه  توسعه قدرت ملی با جهش تولید میسر می‌شود، گفت: برای تحقق جهش تولید در واقع باید امکانات و زیرساخت‌های داخلی فراهم شود. ایران از نظر منابع طبیعی، انسانی و مالی کشوری غنی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: ایران کشوری با منابع طبیعی بسیار است، همچنین جوانان تحصیل کرده بسیاری دارد که در حوزه‌های مختلف علم و صنعت تخصص دارند، از این رو می‌تواند برای تحقق جهش تولید گام‌های موثری بردارد.

حجت الاسلام کلانتری همچنین معتقد است که تحقق جهش تولید حمایت های دولت را می طلبد، دولت باید علاوه بر تامین پشتوانه مالی تولید، زمینه مصرف تولیدات در کشور را نیز فراهم کند.

وی افزود: دولت باید زمینه صادرات تولیدات به کشورهای دیگر را نیز مهیا کند، البته سازمان مدیریت و برنامه ریزی دولت کار را آغاز کرده اما شرایط می‌طلبد که به کار خود سرعت بخشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد همچنین گفت: کشورهای همجوار برای تولیدات ایرانی احترام قائل هستند چراکه استفاده از تولیدات ایرانی به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای آنها بهتر است، تولیدات ایرانی بازار منطقه‌ای مناسبی دارند که اگر حمایت‌های لازم از سوی دولت و قانونگذاری‌های مناسب از سوی مجلس صورت گیرد وموانع تولید از سر راه تولید کنندگان برداشته شود، نتیجه نهایی تقویت قدرت جمهوری اسلامی و بی اثر کردن تحریم‌های اقتصادی دشمنان است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *