دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

دانشگاه‌ها چگونه می توانند به تحقق شعار سال کمک کنند؟

دانشگاه‌ها چگونه می توانند به تحقق شعار سال کمک کنند؟

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دانشگاه‌ها به دلیل نیروهای تخصصی که در اختیار دارند، می توانند در تحقق شعار سال گام بردارند، گفت: لزوما همه مشکلات ریشه در خود اقتصاد ندارد؛ ممکن است بخشی از آنها ریشه مدیریتی یا اجتماعی داشته باشد که توجه به این موارد می تواند در رفع مشکلات کمک کننده باشند.

عبدالله معتمدی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به اهمیت نام گذاری شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و افزود: چند سال است که مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی در کشور تاکید دارند و سال هاست که با عنوان های اقتصادی نامگذاری می شود؛ این حاکی از این است که یکی از مسائل اصلی کشور ما مشکلات اقتصادی جامعه است که ریشه این مشکلات جای بحث دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که در پیام نوروزی مقام معظم رهبری است این بود رونق تولید یکی از اصلی ترین روش هایی است که ما بتوانیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم؛ به طوریکه اگر تولید شکل مناسبی بگیرد این موضوع خود به خود کمک می کند مشکلات اقتصادی ما کم تر شود.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: آنچه که رهبری تاکید دارند، این است که ما برای اینکه بتوانیم رونق تولید ایجاد کنیم باید از مشارکت مردم در این خصوص استفاده کنیم و شرایطی باید فراهم شود تا مردم به اشکال مختلف بتوانند در جهت فعالیت های اقتصادی کمک کنند تا ضمن اینکه منافع خود را حفظ کنند منافع کشور را نیز تامین نمایند.

معتمدی تاکید کرد: بنابراین سیاستگذاری و ریل گذاری برای اینکه به خوبی شرایطی فراهم شود تا بخش خصوصی و آحاد مردم بتوانند به فرایندهای اقتصادی وارد شوند یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: اینکه ارزش پول ملی ما افت پیدا کرده است و با مشکل تورم مواجه هستیم. در دولت فعلی تلاش های زیادی کردند تا بنگاه های اقتصادی را فعال نگه دارند و بخش هایی که نیمه تعطیل شده بود به فعالیت های اقتصادی برگردانند. اما واقعیت این است که ما همچنان مشکلات اقتصادی جدی داریم باید از ظرفیت های مردمی برای حل این مشکلات استفاده کنیم. بنابراین امسال نیز با عنوان اقتصادی مطرح شد که حاکی از نگاه رهبری برای رفع این مشکلات است.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی به نقش دانشگاه ها برای تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها بابت نیروهای تخصصی که در اختیار دارند می توانند در تحقق شعار سال گام بردارند. دانشگاهی نظیر علامه طباطبایی هم استادانش در فضای علمی کشور فعال هستند برخی از شخصیت های بزرگی که در فعالیت های اقتصادی نقش دارند هیات علمی دانشگاه ما می باشند. بنابراین ما ظرفیت های فراوان و استادان زیادی در رشته های مختلف داریم که می توانند در این زمینه کمک کنند.

معتمدی تاکید کرد: لزوما همه مشکلات ریشه در خود اقتصاد ندارد ممکن است بخشی از آن ریشه مدیریتی یا اجتماعی داشته باشد که توجه به این موارد می تواند در رفع مشکلات کمک کننده باشند. بنابراین ظرفیتی که در دانشگاه ها از جمله دانشگاه ما وجود دارد می توانند در تحقق شعار سال کمک کنند من امیدوار هستم دولت حاضر بیش ازبیش از این ظرفیت استفاده نمایند تا بتوانیم تا پایان ۱۴۰۳ کارنامه خوبی در حوزه اقتصادی ارائه بدهیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *