شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

دانش “مالکیت فکری” خود را محک بزنید

دانش “مالکیت فکری” خود را محک بزنید

سومین دوره آزمون برخط مالکیت فکری با هدف ترویج و آگاهی بخشی پیرامون نقش حقوق مالکیت فکری و به‌طور خاص ثبت اختراع، روز جمعه ۱۹ دی‌ماه و از ساعت ۱۰ الی ۱۳ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،در پی برگزاری موفق دو آزمون بر خط مالکیت فکری و استقبال قابل‌توجه مخاطبین، برنامه‌ریزی‌ لازم برای برگزاری سومین دوره این آزمون نیز انجام گرفته است.

مشابه با دوره‌های گذشته، آزمون سوم نیز شامل ۲۰ سؤال در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری بوده و هر فرد پس از آغاز حضور در آزمون، ۳۰ دقیقه برای پاسخ‌دهی به سؤالات فرصت خواهد داشت. سؤالات این آزمون، از مجموعه محتوای انتشار یافته در وب‌سایت کانون پتنت ایران (بخش فارسی و انگلیسی)، شامل مقالات، اخبار، اختراعات مهم تاریخ و … طراحی شده، لذا علاقه‌مندان جهت آمادگی بیشتر برای حضور در آزمون، می‌توانند از محتواهای یاد شده، به‌ویژه بخش «بیشتر بدانید»، استفاده کنند.

لازم به ذکر است که دو آزمون پیشین، به ترتیب با حضور ۶۳ و ۷۸ نفر از علاقه‌مندان به این حوزه همراه بود و کانون پتنت ایران نیز، به رسم یادبود و در راستای تشویق همگانی برای تلاش بیشتر در حوزه مالکیت فکری، جوایزی به نفرات برتر اهدا کرد. جوایز نقدی، به همراه امکان شرکت در یکی از دوره‌های تخصصی سازمان جهانی مالکیت فکری با عنوان «DL-301 Patents»، از جمله مواردی بود که به ترتیب، به هشت برگزیده آزمون نخست و ۶ برگزیده آزمون دوم اهدا شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علم وصنعت، علاقه‌مندان، با ورود به پنل کاربری خود در صفحه وب‌سایت کانون پتنت ایران و با انتخاب بخش آزمون‌ها، می‌توانند در این آزمون حضور یابند. اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت‌نام در وب‌سایت کانون پتنت، در بخش راهنمای ثبت‌نام افراد حقیقی آورده شده و از متقاضیان تقاضا می‌شود که به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل برای حضور در آزمون، پیش از روز برگزاری، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *