شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

دستورالعمل وزارت علوم برای مهمانی آزاد دانشجویان کاربردی نشد

دستورالعمل وزارت علوم برای مهمانی آزاد دانشجویان کاربردی نشد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف گفت: با مجازی شدن آموزش ها، دستورالعمل وزارت علوم برای امکان مهمانی آزاد دانشجویان در دانشگاه محل زندگی در عمل کاربردی نشد.

به گزارش  فارس، یکی از نخستین دستورالعمل های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با شروع ویروس کرونا، امکان مهمان شدن آزاد دانشجویان در دانشگاه محل زندگی بود که در نخستین ترم مجازی تصویب و به دانشگاه ها ابلاغ شد.

داوود رشتچیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با فارس درباره اجرای این امکان در دومین ترم مجازی، گفت: با مجازی شدن آموزش ها، دستورالعمل اولیه وزارت علوم برای امکان مهمانی آزاد دانشجویان در دانشگاه محل زندگی در عمل کاربردی نشد.

وی ادامه داد: مهمان شدن آزاد دیگر معنی پیدا نکرد؛ زیرا وقتی همه چیز مجازی است دیگر تفاوتی ندارد که دانشجویی که در خانه نشسته، درس ها را می خواند و در کلاس شرکت می کند، در دانشگاه صنعتی شریف یا برای مثال در دانشگاه فردوسی مشهد باشد.

رشتچیان خاطرنشان کرد: مگر اینکه درسی در دانشگاه ارایه نشده باشد و دانشجو بخواهد با مهمان شدن در دانشگاه دیگر درس مورد نظر را انتخاب کند؛ در غیر این صورت دانشجوی مهمان برای دروس مجازی کاربردی نیست.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *