پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

دکتر کاظمی‌آشتیانی الگوی اقشار و گروه‌های مختلف است

دکتر کاظمی‌آشتیانی الگوی اقشار و گروه‌های مختلف است

رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم بزرگداشت هجدهمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول‌های بنیادی در ایران، این جهادگر فقید را الگویی برای تمامی گروه‌ها و اقشار دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن مسلمی نائینی در مراسم هجدهمین سالگرد درگذشت جهادگر فقید زنده یاد دکترسعید کاظمی آشتیانی که امروز در بهشت زهرا برگزار شد، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته کرمان به خانواده های شهدای این حادثه تسلیت گفت و اظهار کرد: ضمن محکوم کردن اقدام مذبوحانه بزدلانه تروریستی در کرمان، شهادت مظلومانه هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی زائران گلزار شهدای کرمان تسلیت عـــــرض نموده و برای تمامی شهدای این ضایعه دردناک علو درجات و برای بازماندگان آنان صبر جمیل و برای مجروحان شفای عاجل از خداوند متعال خواستار است.

رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص معرفی دانشمند جهادگر زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی فرزند صالح انقلاب، به عموم مردم به ویژه نسل های جوان و نوجوان و الگوسازی و الگودهی به آنها، پویش « سعید ایران» با محورهای اصلی شامل کاظمی آشتیانی، الگوی ناب پیوند ایمان، علم و جهاد علمی؛ کاظمی آشتیانی، تحکیم بنیان خانواده، درمان ناباروری؛ کاظمی آشتیانی، اعتلای هویت ملی، خودباوری، امیدآفرینی؛ کاظمی آشتیانی، تحقق آرمان «ما می‌توانیم»؛  کاظمی آشتیانی در کلام رهبر انقلاب و زندگی‌نامه این جهادگر فقید برنامه ریزی شده است.

مسلمی نائینی خاطر نشان کرد: برگزاری نشست های متعدد از جمله نشست علمی «چالش‌های به‌کارگیری شخص سوم در درمان ناباروری»، برپایی نمایشگاه جانبی «گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی» و ایستگاه  ارائه خدمات سلامت، تهیه نماهنگ «سعید ایران» و کتاب «پدر رویان»، مجموعه پادکست‌هایی از زندگی، افتخارات و دستاوردهای ایشان،برگزاری شب خاطره‌ای با حضور دوستان، همکاران و خانواده این جهادگر فقید، چاپ مجدد کتاب روایت یک رویش، انجام امور رسانه‌ای، تبلیغی  و ترویجی، برگزاری مسابقه ادبی و هنر، تهیه کتابچه‌ای از زندگی، افتخارات و دستاوردهای زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی از برنامه هایی جهت معرفی این دانشمند فقید انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه بنده توفیق دیدار و همکاری نزدیک با زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی را نداشتم، گفت: اولین شناخت بنده از این بزرگوار به بیانات رهبر معظم انقلاب و تحسین و تقدیر از ایشان برمی گردد.  واقعا بی اطلاع بودم که ایشان عضو جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه معظم رویان وابسته به جهاد دانشگاهی است. اخیرا نیز رهبری در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، شهید فخری‌زاده و مرحوم کاظمی آشتیانی را دو بسیجی عرصه علم و دانش خواندند که مرزهای علم را در کشورمان جابجا کردند.

وی ادامه داد: با ورود مجدد به جهاد دانشگاهی در سال گذشته، مطلع شدم ایشان عضو جهاد دانشگاهی بوده و علاقمند شدم تا آشنائی بیشتر پیدا کنم. لذا شروع به مرور بیانات رهبری و مطالعه کتب مختلف بویژه کتاب «روایت یک رویش» و کتاب سلول های بهاری که روایت زندگی سرشار از اشارات امید بخش، آموزنده و حکایات دلنشین است را کردم. با هر بار مطالعه این کتاب علاقه‌ام به ایشان بیشتر شد. از اینکه توفیق مدیریت جهاد دانشگاهی که چنین مردان بزرگی داشته، به من رسیده واقعاً افتخار کرده و سنگینی این مسئولیت را با تمام وجود احساس می‌کنم.

رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: دکتر کاظمی ، این جهادگر عرصه علم و ایمان و تلاش، نقشی برجسته در اعتلای هویت ملی، خودباوری، امیدآفرینی و تحقق آرمان «ما می‌توانیم» داشته است. برای خودم سوال پیش آمد که کدام ویژگی های ایشان باعث شد که بتواند تا این حد موفقیت کسب کند و نامش تا امروز ماندگار بماند.

در واقع معنویت به معنی برجسته کردن ارزش های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، توکّل، ایمان در خود و در جامعه است، و اخلاق به معنی رعایت فضیلت‌هایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع، اعتمادبه‌نفس و دیگر خلقیّات نیکو است.

مسلمی نائینی خاطر نشان کرد: معنویت و اخلاق، جهت‌دهنده‌ همه‌ حرکت ها و فعالیت های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است؛ شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار می‌آورد؛ این امر بی‌گمان محتاج جهاد و تلاش است.

به گفته وی، شهید سردار سلیمانی و جهادگر فقید دکتر کاظمی آشتیانی از جمله افرادی بودند که با خداوند معامله کردند و اجرشان را فقط از درگاه پروردگار مسالت می‌کردند و مورد رحمت و لطف خاص خداوند هم قرار گرفتند. الحمدلله سرمایه‌هایی چون این عزیزان در کشور ما زیاد است.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: متاسفانه آنطور که باید دانشمندان ایرانی را به جامعه و بویژه نسل جوان معرفی نمی‌کنیم و امثال زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی که خدمات ارزنده‌ای برای کشور داشته‌اند و گام‌های مهمی برای توسعه علمی و پزشکی کشور برداشته‌اند در جامعه آنطور که باید شناخته شده نیستند و جوانان با این دانشمند برجسته ایرانی چندان آشنایی ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه دستاوردها و خدمات ارزنده زنده یاد کاظمی آشتیانی این ظرفیت را دارد که از زندگی این دانشمند برجسته فیلم تولید شود، گفت: معرفی این شخصیت وارسته باید «روایت گونه» باشد، طوری که جوانان و نوجوانان ما بصورت ملموس ضمن آشنایی با خدمات و فعالیت های زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی با چالش ها و موانع و مشکلاتی که ایشان با آنها مواجه بود نیز آشنا شوند.

دکتر مسلمی نائینی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری با در پیش بودن انتخابات اسفندماه، نقش ما در افزایش مشارکت مردم، حائز اهمیت و اثرگذار است، به‌عنوان یک وظیفه همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند می‌توانیم به‌عنوان قشر تحصیلکرده جامعه با تبیین‌گری برای شرکت در انتخابات و راهنمایی انتخاب اصلح، در این امر مهم نقش‌آفرینی کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *