دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در تدوین برنامه راهبردی مشارکت کنند

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در تدوین برنامه راهبردی مشارکت کنند

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه برنامه راهبردی دانشگاه با شعار “مرجعیت در علوم انسانی” در حال کامل شدن است، گفت: انتظار داریم دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه استعدادهای برتر نیز پیشنهادها و برنامه‌های خود را در جهت ماموریت‌ها و شعار اصلی دانشگاه اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر معتمدی در جمع نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه این دانشگاه فرصت‌ها و امکانات فوق العاده‌ای در حد دانشگاه‌های تراز اول کشور دارد، افزود: به عنوان یک دانشگاه تخصصی استادانی داریم که در رشته خود صاحبنظر و توانمند هستند. مهم است که بتوانیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم. آنچه وظیفه ماست، این است که شرایطی فراهم کنیم تا در این شرایط به رشد علمی برسیم. باید شخصیت علمی، قدرت تحلیل و قدرت پژوهشگری پیدا کنیم و از این توان علمی به طور مطلوبی استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه برنامه راهبردی دانشگاه با شعار “مرجعیت در علوم انسانی” در حال کامل شدن است، گفت: همه استادان دانشگاه برنامه خود را تا افق ۱۴۰۵، هم جهت با برنامه راهبردی ارائه داده‌اند. انتظار داریم دانشجویان تحصیلات تکمیلی به‌ویژه استعدادهای برتر نیز پیشنهادها و برنامه‌های خود را در جهت ماموریت‌ها و شعار اصلی دانشگاه اعلام کنند تا با همکاری همه استادان و دانشجویان در علوم انسانی مرجعیت پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه باید از شاگردی در علوم انسانی فاصله بگیریم و به مرتبه استادی برسیم، اظهار کرد: تحول در علوم انسانی یعنی اینکه علوم انسانی بتواند مشکلات جامعه را حل کند. علوم انسانی باید کاربردی و بومی باشد. این علوم زمانی تحول پیدا می‌کند که از علوم معرفتی و انسان‌شناسی اسلامی گرفته شده باشد. ما باید در علوم انسانی صاحب‌نظر و نظریه‌پرداز باشیم. تا کی باید علوم انسانی در کشور ما وارداتی باشد، در حالی که می‌توانیم علوم انسانی مبتنی بر معرفت اسلامی تولید کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، وی افزود: علوم انسانی مبتنی بر فرهنگ و جامعه ایرانی باید کنشگری داشته باشد. این ماموریتی است که بر عهده نخبگان علوم انسانی است؛ چرا که هم مستعد و هم توانمند هستند. مشکل کشور ما، مشکل علوم انسانی است و بخشی از راه‌حل‌های مشکلات بیکاری، ترافیک، کشاورزی و فنی در علوم انسانی است. امیدوارم که با همت و تلاش همه ظرفیت‌های دانشجویی به‌ویژه دانشجویان استعداد درخشان، یک دانشگاه پیشرو در عرصه علوم انسانی داشته باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *