یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

رایزنی لبنان برای پرداخت شهریه کمتر دانشجویانش در بلژیک

رایزنی لبنان برای پرداخت شهریه کمتر دانشجویانش در بلژیک

چندین دانشگاه بلژیکی اعلام کردند که از این پس دانشجویان لبنانی این کشور نیز شهریه‌ای‌ برابر با دانشجویان بلژیکی پرداخت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از یودبلیونیوز،”فادی حاج علی” سفیر لبنان در بلژیک به وزیر آموزش و پرورش کشورش اعلام کرد دانشجویان لبنانی که در دانشگاه‌های والونیا –بروکسل ثبت‌نام کرده‌اند، برای سال تحصیلی ۲۱-۲۰۲۰ از پرداخت شهریه معاف هستند.

هیات رئیس دانشگاه‌های بلژیک نیز تایید کرد که جندین دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دانشجویان لبنانی را از پرداخت هزینه ثبت‌نام که برای هر دانشجو سالیانه ۴هزار و ۱۷۵ یورو می‌شود، معاف کرده‌اند.

در عوض، از این پس دانشجویان لبنانی به اندازه دانشجویان بلژیکی در دانشگاه‌های این کشور شهریه پرداخت خواهند کرد که مبلغی حدود ۸۳۵ یورو در سال می‌شود.

بنابراین هر دانشجوی لبنانی با این قانون جدید، در هر سال ۳ هزار و ۳۴۰ یورو پس‌ انداز خواهد کرد.

سفیر لبنان گفت: مذاکرات با سایر دانشگاه‌ها مانند دانشگاه‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، در حال انجام است تا به موفقیت‌هایی مشابه این موضوع دست پیدا کنیم. در این مرحله حساس، ضروی است که دانشجویان آن بتوانند برای آینده خود و لبنان، در خارج از کشور درس خوانده و فارغ‌التحصیل شوند.

جوانان لبنانی که در خارج از کشورشان تحصیل می‌کنند، ماه‌ها است که به دلیل بحران اقتصادی در لبنان و دسترسی محدود والدین به وجوه خود در بانک‌ها، برای تامین هزینه‌های تحصیل دچار مشکل شده‌اند و در این راستا، تهمیدات دولت این کشور برای کمک به این دانشجویان در حال افزایش است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *