چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - Wednesday 15 May 2024

رقابت ۹۶ حافظ قرآن در برنامه «روی خط حفظ»

رقابت ۹۶ حافظ قرآن در برنامه «روی خط حفظ»

فراهانی مدیر گروه آموزش رادیو قرآن از پخش برنامه «روی خط حفظ» با رویکرد ارزیابی و سنجش تسلط حافظان بر محفوظاتشان و مفاهیم قرآن در عصر پنجشنبه‌های هر هفته، خبر داد.

به گزارش  مهر، احمد فراهانی، مدیر گروه آموزش شبکه رادیویی قرآن با اشاره به تهیه و پخش برنامه «روی خط حفظ» که روزهای پنجشنبه به روی آنتن می‌رود، گفت: این برنامه با هدف جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری درباره تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، گسترش فرهنگ انس با قرآن و گرایش علاقه‌مند به عرصه حفظ قرآن و از سوی دیگر ایجاد زمینه‌ای برای رقابت سالم و مؤثر میان حافظان برتر سراسر کشور و تثبیت محفوظات و ارزیابی سطح حفظ حافظان تهیه و تولید می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد برنامه فوق رقابت حافظان برتر کشور طی سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی است، اظهار کرد: در مرحله مقدماتی، ۹۶ حافظ برتر طی ۲۴ برنامه حضور دارند، به طوری که در هر برنامه چهار حافظ (دو حافظ بانو و دو حافظ آقا) به صورت دو به دو، با هم به رقابت می‌پردازند و هر برنامه شامل دو برگزیده است که به مرحله نیمه نهایی راه پیدا خواهد کرد.

فراهانی ادامه داد: همچنین ۱۲ برنامه برای مرحله نیمه‌نهایی و سه برنامه نیز برای رقابت فینالیست‌ها در نظر گرفته شده است. این برنامه به صورت تولیدی با اجرای حافظ کل قرآن کریم محمدهادی اسلامی و نظارت داور ناظر در پشت صحنه همراه است.

وی درباره نحوه انتخاب حافظان برتر تصریح کرد: اسامی را با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مربوطه دریافت کردیم و سپس شرکت‌کننده از سوی تیم کارشناسی شبکه رادیویی قرآن غربالگری و انتخاب شدند.

مدیر گروه آموزش رادیو قرآن درباره نوع سوالات ادامه داد: سنجش حسن حفظ و میزان تسلط حافظان بر آیات و مفاهیم قرآن از جمله مواردی است که در سوالات مد نظر قرار گرفته است. در پایان این مسابقه، ۱۲ حافظ برتر به عنوان برگزیده مشخص و معرفی خواهند شد.

یادآور می‌شود، برنامه «روی خط حفظ» کاری از گروه آموزش رادیو قرآن است که به تهیه‌کنندگی فاطمه قاسم‌آبادی و اجرای کارشناسی هادی اسلامی، پنجشنبه‌ها، ساعت ۱۸ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو قرآن پخش می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *