جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

شرایط بازگشایی دانشگاه‌ها چه زمانی فراهم می‌شود؟

شرایط بازگشایی دانشگاه‌ها چه زمانی فراهم می‌شود؟
مسئول کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم به بیان توضیحاتی در مورد شرایط بازگشایی دانشگاه ها پرداخت.

 سید علی اکبر صفوی مسئول کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت :تعیین این که چه زمانی امکان بازگشایی دانشگاه ها به صورت حضوری مهیا شود با ستاد ملی مبارزه با کرونا است. در صورتیکه این ستاد تشخیص دهد که وضعیت مهیاست و همگی میتوانند به دانشگاه ها بازگردند قطعاً دانشگاه ها باز می شوند. ولی موضوع این است که باید منطقی فکر کنیم.

مسئول کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم ذکر کرد:هنوز وضعیت در کشور نرمال نیست. در کشور چین و شهر ووهان با وجود این که تعداد مبتلایان جدید چندین هفته است به صفر رسیده و مورد جدید ابتلایی نداشتند، ولی هم چنان سیستم آموزش حضوری را راه اندازی نکرده اند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در ادامه گفت:باتوجه به شواهد موجود احتمال بازگشایی دانشگاه ها تا چند هفته آتی بسیار ضعیف است. ولی هر زمان که دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا تشخیص دهند شرایط عادی شده و میتوان فعالیت ها را حضوری کرد دانشگاه ها این کار را انجام خواهند داد.

صفوی در ادامه بیان کرد :حقیقت این است که در وضعیت موجود و شیوع ویروس کرونا (corona) به احتمال زیاد آموزش های مجازی دانشگاه ها ادامه پیدا خواهد کرد. اما هر زمان که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند میتوان مراجعه حضوری به دانشگاه ها داشت می توان دانشگاه را بازگشایی کرد. البته همه باید فرض را بر این بگذاریم که ممکن است امکان حضور در دانشگاه ها در ترم جاری فراهم نشود.

صفوی بیان کرد :برخی از دانشگاه ها به علت کمبود های فنی و این که باور نداشتند شرایط فعلی طولانی می شود به بارگزاری مطالب به صورت آفلاین کفایت کردند، ولی باید بگوییم که این وضعیت کفایت نمی کند و این دانشگاه ها باید با قاطعیت بستر آموزش به صورت زنده و آنلاین را در کنار آفلاین فراهم کنند. از نظر تکنولوژی امکان برقراری این شرایط برای تمامی دانشگاه وجود دارد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *