دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

صداوسیما دریایی از آرشیوهای دیده نشده دارد

صداوسیما دریایی از آرشیوهای دیده نشده دارد

مدیر شبکه مستند می‌گوید، دریایی از فیلم های آرشیوی دیده نشده در کشور و در صداوسیما وجود دارد اما پخش آنها هزینه و زمان می‌برد.

محسن یزدی ـ مدیر شبکه مستند سیما ـ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره فیلم های آرشیوی دیده نشده در صداوسیما و امکان پخش آنها همانند آنچه پیشتر در مناسبت هایی مانند سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاهد بوده ایم، اظهار کرد: تصویرهای آرشیوی سازمان خیلی زیاد است و هنوز گوشه‌ای از آن‌ها را هم ندیده‌ایم. منتها آرشیو به جهت هزینه خیلی بالایی که دارد، نیاز به زیرساختی دارد. این زیر ساخت وجود دارد اما باید کامل شود، هزینه بردار است و زمان زیادی هم می‌خواهد. در کشور دریایی از آرشیو دیده نشده وجود دارد.

دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند که آذر ماه اختتامیه‌ آن برگزار شد، درباره تاثیر این جشنواره بر بالا بردن کیفیت مستندهای داخلی و ترغیب مستندسازان به مشارکت در این جشنواره، گفت: پنج دوره، زمان زیادی برای یک جشنواره نیست. من فقط می‌توانم بگویم امسال فیلم های بهتری آمدند و مستندسازها بیشتر به ما توجه کردند.

یزدی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا به بین‌المللی شدن جشنواره مستند تلویزیونی فکر کرده است؟ گفت: در دوره های گذشته مستندها همه داخلی بوده اند. سازوکار بین‌المللی شدن جشنواره را چندان نمی دانم اما احتمالا می‌شود جشنواره مستند تلویزیونی را بین‌المللی‌ برگزار کرد. فعلا برنامه ای در این خصوص نداریم ولی باید مطرح شود و درباره‌اش فکر کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *