دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

عزاداری حسینی دانشگاهیان در فضای باز دانشگاه تهران

عزاداری حسینی دانشگاهیان در فضای باز دانشگاه تهران

 مدیر مسجد دانشگاه تهران، از حضور جمع کثیری از دانشگاهیان در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در روزهای هشتم و نهم شهریور ماه در فضای روباز مصلای نماز جمعه این دانشگاه خبر داد.

حجت الاسلام محمد تنها روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی ساعت ۱۱ صبح تا ۱۳ ظهر روز یکشنبه نهم مرداد ماه در فضای باز مصلای نماز جمعه دانشگاه تهران با مداحی حاج سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان و سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه به دلیل جلوگیری از تجمع درهای دانشگاه از ساعت ۹ صبح باز می شود، اظهار داشت: فاصله اجتماعی به میزان یک متر مربع از چهار طرف هر فرد رعایت می شود و در ورودی‌ها درجه تب عزاداران با دستگاه سنجش حرارتی سنجیده خواهد شد. همچنین ضدعفونی فضا انجام می‌شود و استفاده از ماسک نیز اجباری خواهد بود. عزاداران باید لوازم شخصی به همراه داشته باشند و از ورود کسانی که تب دارند، به محوطه دانشگاه جلوگیری می‌شود.

حجت الاسلام تنها ادامه داد: معمولا دانشگاهیان سراسر تهران از تمام دانشگاه ها در مراسم روز تاسوعا و عاشورا مسجد دانشگاه تهران شرکت می کنند و دانشگاه تهران میزبان دانشگاهیان است. ارزیابی هر ساله نشان می دهد که تقریبا ۵۰۰ عضو هیات علمی و چهار هزار دانشجو در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد که ورود برای عموم آزاد است و پیش بینی می شود علاوه بر افراد غیردانشگاهی، پنج هزار نفر از عموم مردم که شماری زیادی از آنها دانشجویان، فارغ التحصیلان و کارمندان دانشگاه ها هستند،‌ در این مراسم حضور یابند.

مدیر مسجد دانشگاه تهران عنوان کرد: هر ساله عزاداری سالار شهیدان در محیط بسته انجام می شد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم در محیط باز مصلای این دانشگاه و با رعاتیت دقیق پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

حجت الاسلام تنها تصریح کرد: در ایام عزاداری محرم امسال توزیع نذری در مراسم نداریم. ستاد مبارزه با کرونا غذای بیرون بر را پیشنهاد داده و اگر تجمعی اتفاق نیفتد، نذری تاسوعا و عاشورا را خواهیم داشت و در غیر این صورت این قضیه هم منتفی خواهد بود.

مدیر مسجد دانشگاه تهران اظهار داشت: سال گذشته دانشگاه تهران در روز تاسوعا میزبان هشت هزار عزادار و روز عاشورای حسینی میزبان ۱۰ هزار عزادار بود. امسال ممکن است به دلیل اینکه بسیاری از حسینیه ها مراسم برگزار نمی کنند، این جمعیت بیشتر شود یا برعکس به دلیل بیماری کرونا تعداد کمتری در مراسم حضور پیدا کنند؛ بنابراین برای بیش از ۱۰ هزار عزادار تدارک دیده ایم.

وی همچنین گفت: سه شب پس از عاشورا نیز مراسم عزاداری در دانشگاه تهران برگزار می شود؛ یعنی ۱۰، ۱۱ و ۱۲ شهریور ماه از ساعت ۲۰ تا ۲۲ برنامه عزاداری با مداحی مهدی رسولی و امیر عباسی و سخنرانی حجت الاسلام میرهاشم حسینی برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *