جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

قلم نشانه الهی است/ لزوم حضور نویسندگان در فضای مجازی

قلم نشانه الهی است/ لزوم حضور نویسندگان در فضای مجازی

 مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی، با بیان اینکه نویسندگان باید ارزش قلم و آگاهی بخشی آن را بدانند، یادآور شد: متاسفانه فضای مجازی موجب تخریب زبان و نثر فارسی شده است لذا نیازمند حضور نویسندگان در این فضا و گسترش امکانات زبانی هستیم.

به گزارش ایرنا سید باقر میرعبدالهی در ویژه برنامه مجازی «از تبار قلم» که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به سوگند قرآن به قلم، اظهار کرد: ماهیت قلم چیزی جز آگاهی و آگاهی بخشی نیست و لذا قرآن به آگاهی بخشی قلم و نویسندگان نیز قسم یاد کرده است.

وی قلم را نماد آگاهی و تفکر دانست و افزود: خداوند در قرآن به آیات و نشانه های الهی قسم یاد کرده و لذا قسم به قلم نشان می دهد که آگاهی و آگاهی بخشی نیز از نشانه های الهی است.

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی، با اشاره به آیه «الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ»، تعلیم و تربیت را به وسیله قلم میسر دانست و اضافه کرد: عظمت قلم به آن چیزی است که می نویسند و لذا خداوند زمانی به قلم سوگند یاد می کند که تکاثر و ثروت محترم بود؛ نه کتاب.

میرعبدالهی، با بیان اینکه نویسندگان باید ارزش قلم و آگاهی بخشی آن را بدانند، یادآور شد: متاسفانه فضای مجازی موجب تخریب زبان و نثر فارسی شده است لذا نیازمند حضور نویسندگان در این فضا و گسترش امکانات زبانی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت تکریم اهالی قلم و نویسندگان، خاطرنشان کرد: نویسندگان باید آگاهی بخشی خود را به فضای مجازی منتقل کنند و زمینه تخریب زبان را از از بین ببرند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *