دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

موارد موجه غیبت امتحانات پایان ترم دانشجویان اعلام شد

موارد موجه غیبت امتحانات پایان ترم دانشجویان اعلام شد

غیبت دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه علامه طباطبایی در امتحانات میان ترم و پایان ترم صرفا در صورت بستری در بیمارستان و بستری سرپایی با ارائه مدرک موجه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، کلاس‌های نیم سال اول سال تحصیلی جدید دانشگاه علامه طباطبائی از روز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ به صورت حضوری آغاز شد و تا ۱۳ دی ماه جاری ادامه داشت. دانشجویان تمامی این مقاطع تا چهارم بهمن ماه جاری امتحانات پایان ترم را خواهند داد.

به استناد آیین نامه آموزشی مصوب وزارت علوم، برگزاری ۱۶ هفته کلاسی در تمام مقاطع تحصیلی الزامی اعلام شده است. همچنین دریافت مجوز تمدید سنوات در زمان های تعیین شده از سوی دانشجو و از طریق سامانه آموزشی گلستان الزامی است.

به استناد بخشنامه ابلاغی وزارت علوم، ثبت نمرات پایان هر نیم سال تحصیلی، حداکثر ۱۰ روز پس از برگزاری امتحان هر درس بوده و تاکید می شود اساتید نسبت به ثبت نمرات در زمان های تعیین شده در سامانه آموزشی گلستان اقدام کنند.

بر اساس شیوه‌نامه غیبت دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی دانشجویان به غیر از علت‌های تعیین شده، به هیچ عنوان نمی‌توانند در امتحانات پایان ترم خود غیبت کنند. بر اساس این گزارش دانشجویان به علت «بستری در بیمارستان» و «بستر سرپایی» با شرایط تعیین شده در شیوه‌نامه می‌توانند در امتحانات غیبت کنند.

همچنین دانشجویان باید توجه داشته باشند که تمامی سوابق دفعات استفاده دانشجویان از گواهی پزشکی در سال تحصیل و در مرکز بهداشت و درمان دانشگاه ثبت و نگهداری و بررسی خواهد شد». «تمامی مدارک تا دو هفته پس از پایان امتحانات در کمیسیون پزشکی بررسی و پس از اعلام نظر نهایی در کمیته غیبت‌ها بررسی خواهند شد و رای اولیه کمیسیون پزشکی در سامانه گلستان قابل مشاهده می‌شود؛ بنابراین برای پیگیری درخواست خود فقط به سامانه گلستان مراجعه کنند.

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی باید توجه داشته باشند؛ با توجه به حضور پزشکان در دانشکده‌ها در ایام امتحانات دانشجویان، هنگام بیماری در صورت امکان به پزشکان حاضر در دانشکده مربوطه مراجعه کنند.

*موارد موجه غیبت دانشجویان در امتحانات

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی اجازه غیبت در امتحانات میان ترم و پایان ترم را ندارند مگر در سه مورد ذیل:

بستری در بیمارستان: به علت قابل قبول و در زمان قابل قبول با ارائه شواهد و مدارک قانونی و کافی که شامل برگه پذیرش بیمار در بیمارستان، نسخه دارویی و آزمایشات انجام شده، خلاصه پرونده و صورتحساب بیمارستان که همگی مهمور به مهر بیمارستان، گواهی استراحت پزشک باشد. در صورت انجام عمل جراحی ارائه شرح عمل انجام شده لازم است و مهلت ثبت درخواست در سامانه گلستان ۱۰ روز عنوان شده است.

بستری سرپایی: در صورتی که دانشجویان به دلیل بیماری و یا با دریافت گواهی از سایر پزشکان در جلسه  امتحانات حاضر نشوند به هیچ عنوان نباید انتظار تایید گواهی خود را داشته باشند. عملکرد به موقع و قبل از شروع امتحان بدین صورت که پزشک معتمد دانشگاه ایشان را ویزیت نموده باشند در تایید گواهی بسیار موثر است. به همین منظور در اسرع وقت و حداکثر ۴۸ ساعت پس از بیماری به پزشک معتمد دانشگاه مراجعه نموده و پس از ویزیت توسط پزشک معتمد اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه گلستان نمایند.

بدیهی است، دانشجویانی که در مواقع تعطیلی اداری در اولین ساعات شروع به کار مرکز بهداشت و درمان مراجعه کنند.

همچنین کلیه سوابق دفعات استفاده دانشجویان از گواهی پزشکی در سال تحصیلی در مرکز بهداشت و درمان دانشگاه ثبت و نگهداری می شود.

کلیه مدارک حداکثر ۳ هفته پس از پایان امتحانات در کمسیون پزشکی بررسی و پس از اعلام نظر جهت رای نهایی در کمیته غیبت ها بررسی خواهند شد. رای اولیه کمسیون پزشکی سامانه گلستان نیز قابل مشاهده است. بر این اساس دانشجویان جهت پیگیری درخواست خود فقط به سامانه گلستان مراجعه کنند.

با توجه به حضور پزشکان در دانشکده ها در ایام امتحانات دانشجویان در هنگام بیماری، دانشجویان در صورت لازم حداقل المقدور به پزشکان حاضر در دانشکده ها مراجعه کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *