دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

همراهی ۷۰۰زن سرپرست خانوار با دانش‌بنیان‌ها در رزمایش همدلی

همراهی ۷۰۰زن سرپرست خانوار با دانش‌بنیان‌ها در رزمایش همدلی

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: با اوج گیری ویروس کرونا در کشور در زمینه تولید ماسک‌های سه لایه فعالیت‌مان را آغاز کردیم و بعد از ماه مبارک رمضان با در نظر گرفتن مستمری از ۷۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در زمینه نصب کش و بسته‌بندی ماسک کمک گرفتیم.

فرید نجات‌بخش مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان در گفت‌وگو با فارس درباره فعالیت‌های این شرکت و رزمایش همدلی این شرکت گفت: شرکت ما از ۲۰ سال قبل در بحث تولید و تجهیزات پزشکی فعالیت خود را آغاز کرده که عمده محصولات‌مان نیز تجهیزات بیمارستانی مانند تخت، چراغ، دستگاه‌های شتاب‌د هنده پرتودهی، دستگاه رادیولوژی و  سی‌تی‌اسکن است.

وی افزود: رسالت‌ شرکت ما پرداختن به نیازهای موجود کشور و رفع آنها است البته از اوایل اسفندماه که بحث شیوع ویروس کرونا اعلام شد فعالیت شرکت ما نیز گسترده‌تر شد و با توجه به صحبتی که از طرف وزارت بهداشت صورت گرفت ما هم کارها را پیگیری کردیم تا اگر در این بحران هر کاری که از دستمان بربیاید انجام دهیم.

نجات‌بخش گفت: البته با اوج‌گیری ویروس کرونا اعلام شد که کشور نیاز شدیدی به تامین ماسک دارد و ما نیز با بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که تولید دستگاه ماسک داخل کشور چندان وجود ندارد و یا اگر هم ادعایی وجود دارد چندان قابل قبول نیست.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: بنابراین با بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که چنین ضعفی در کشور وجود دارد و سعی کردیم با توجه به توانمندی‌هایی که از نظر فنی در زمینه‌های مختلف در حوزه‌های الکترونیک و مکانیک داریم خط تولید ماسک را طراحی کنیم و موفق شدیم تا قبل از اسفندماه دستگاه ماسک سه لایه جراحی را که از دو بخش بدنه و کش‌زن تهیه می‌شود را تولید کنیم.

وی افزود: بعد از اینکه قسمت بدنه ماسک را تکمیل کردیم نیروهای شرکت و جهادی پای کار ‌آمدند و در نصب کش و بسته‌بندی ماسک‌ها کمک‌های فراوانی داشتند که بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شد.

نجات‌بخش گفت: ما تا  اردیبهشت ماه برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و تولید دستگاه کش‌زن ماسک شدیم که حالت رباتیک و نیاز به سطح فناوری نسبتا بالایی دارد. استارت ساخت ۷۰-۶۰ دستگاه تولید ماسک را زدیم و در حال حاضرحدود ۴۰-۳۰ دستگاه را به فروش رسانده‌ایم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: با توجه به فرایند کارمان تصمیم گرفتیم تا سوله‌ای در فضای مناسب اجاره و حدود ۳۰-۲۰ دستگاه را در آنجا نصب و ماسک تولید کنیم که البته در کنار این قضیه بعد از ماه مبارک رمضان از ۷۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در زمینه نصب کش و بسته‌بندی ماسک کمک گرفتیم و مستمری نیز برایشان در نظر گرفتیم.

وی افزود: حدود ۸۰-۷۰ نفر از نیروهای شرکت در دو شیفت در بحث تولید دستگاه ماسک فعال هستند که این تولیدات در سراسر کشور از جمله ستاد اجرایی فرمان  امام  (ره)، استان‌های مختلف مانند کرمانشاه، مشهد، کردستان از ما خریداری و نصب شده‌اند؛ همچنین در این طرح علاوه بر کمک‌های نقدی و حضوری دستگاه تولید ماسک هم اهدا کرده‌ایم.

نجات‌بخش گفت: در بحث پویش همدلی تلاش می‌کنیم تا به هموطنان‌‌مان کمک کنیم به طوری که حتی نیروهای جهادی یا شرکتی ما در این مسیر ما را همراهی کردند و به صورت یدی یا کمک‌های نقدی پای کار هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: در بحث کرونا و مشکلاتی که پیش آمده سعی کردیم بیشتر به تامین ماسک بپردازیم و اشتغال خوبی ایجاد کنیم. به طوری که برای ۷۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۸۰ نفر از جوانان کشور در بحث تولید ماسک  اشتغال‌زایی ایجاد کردیم که این اتفاق در ایام رکود اقتصادی و مشکلاتی که به دنبال دارد اتفاق بسیار مبارکی است.

وی در ادامه افزود: با توجه به سختی‌های بسیاری که در این مسیر وجود دارد سعی کردیم ماسک را طبق قیمت مصوب عرضه کنیم. در حال حاضر از لحاظ تامین مواد اولیه به شدت در مضیقه هستیم و با اینکه ماسک تولید شده را بدون واسطه برای توزیع به مراکز درمانی به وزارت بهداشت تحویل می‌دهیم متاسفانه در تامین مواد اولیه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم که به چگونگی و نحوه توزیع ماسک در سراسر کشور برمی گردد.

نجات‌بخش در پایان گفت: همچنین شرکت ما موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید پارچه مورد نیاز ماسک برای نخستین بار در کشور شده است که امیدواریم هرچه سریعتر به مرحله بومی‌سازی برسیم.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *