پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

هیچ مورد فوتی ناشی کرونا در بین دانشجویان علوم پزشکی گزارش نشده است

هیچ مورد فوتی ناشی کرونا در بین دانشجویان علوم پزشکی گزارش نشده است

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صدور ۳۰۰۰ دفترچه بیمه سلامت برای دستیاران و خانواده هایشان خبر داد و درباره شمار دانشجویان مبتلا به کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: آمار دقیقی در این باره در دست نداریم اما خوشبختانه هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در بین دانشجویان علوم پزشکی گزارش نشده است.

دکتر سیما سادات لاری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون ۳۵ درصد دستیاران پزشکی متأهل و بقیه مجرد هستند، اظهار کرد: متأسفانه دانشگاههای علوم پزشکی کشور خوابگاه متأهلی ندارند و در بودجه هم اعتباری برای ساخت خوابگاه در نظر گرفته نشده است.

وی درآمد کم و نداشتن مسکن را از جمله مشکلات کنونی دستیاران برشمرد و با اشاره به کمبود خوابگاه برای مجردین در دانشگاه های علوم پزشکی ادامه داد: این در حالی است که هر ساله ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی بدون در نظر گرفتن زیرساختهای لازم افزایش می یابد.

لاری افزود: همچنین طی این مدت تلاش شده تا پروژه های عمرانی نیمه تمام به پایان برسد چنانچه ۲۰۰ میلیاردی که سازمان برنامه و بودجه موافقت کرده است اخذ شود می توان خوابگاههای دانشجویی با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل کرد و ۱۰ هزار دانشجو اسکان داده شوند.

وی صنعتی کردن سلف سرویسهای و بهبود فضای ورزشی را از دیگر برنامه های این معاونت دانست و گفت: تاکنون به ۱۰ هزار دستیار به میزان ۱۵ میلیون تومان وام داده شده است و همچنان ثبت نام در حال انجام است همچنین با وزیر بهداشت صحبت شده تا به ۲۲ هزار دستیار و دانشجوی دکترا وام داده شود.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حقوق کارورزان، دستیاران و اینترن ها ۵۰ درصد افزایش یافته که باید از مهر ماه اعمال شود، خاطرنشان کرد: این افزایش حقوق ۵۰ درصدی را هیئت امنا امضاء و وزیر بهداشت ابلاغ کرده است و دانشگاهها موظف به پرداخت هستند.

لاری با بیان اینکه در حال تعریف بسته بیمه تکمیلی برای دستیاران پزشکی هستیم، افزود: این بسته را صندوق رفاه باید تقبل بکند.

وی با اشاره به بیمه تأمین اجتماعی و بازنشستگی دستیاران گفت: این موضوع با اعتبار نیاز دارد البته وزیر بر آن تأکید دارد و معاونت توسعه  می کوشد تا بتواند به طریقی مبلغ لازم را به صندوق رفاه بدهد تا بتوانند این میزان اعتبار را به صورت وام در اختیار دانشجویان قرار داده شود تا پس از فارغ التحصیلی بازپس دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وام دستیاری هم گفت: برای وام دستیاری که از سال گذشته مطرح شد ۴۵ میلیارد تومان از درآمد عمومی و ۱۵ میلیارد تومان از درآمد اختصاصی صندوق(در مجموع ۶۰ میلیارد تومان) در نظر گرفته که در بانک سرمایه گذاری شود اما هم اکنون متقاضی این اعتبار تا ۲۰۰ میلیارد تومان هستیم تا ضمن پوشش بیمه تامین اجتماعی بتوانیم مبالغ بیشتری به دستیاران پزشکی اعطا کنیم.

لاری از بازنگری چندین آیین نامه تغذیه، کار دانشجویی و خوابگاهی خبر داد و گفت: هم اکنون این آیین نامه ها در دفتر حقوقی هستند در صورت نهایی شدن به امضای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می رسد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *