سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / آیین تجلیل از800 نفر از معلمان مدارس امام رضا(ع) برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / آیین تجلیل از800 نفر از معلمان مدارس امام رضا(ع) برگزار شد

به همت بنیاد فرهنگی رضوی طی آیینی از 800 نفر از معلمان  و کارکنان مدارس امام رضا(ع) تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

به گزارش آستان‌نیوز، عبدالحمید طالبی؛ رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم که  شب گذشته به مناسبت پاسداشت تلاش‌های ارزشمند کارکنان و معلمان مدارس امام رضا(ع) برگزار شد، عنوان کرد: یکی از شگفتی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی این است که خدمات علمی این آستان از سن مهدکودک تا دانشگاه را در برمی‌گیرد.
وی ادامه داد: باعث افتخار است که می‌توانیم در خدمت نسلی باشیم که از کودکی تا سن بزرگ‌سالی را در برمی‌گیرد و با اهداف امام رضایی تربیت و رشد می‌کنند؛ تلاش ما این است از این فرایند آموزشی برای خدمت در شهر مشهد و در سطوح ملی و بین‌المللی بهره ببریم.
این مقام مسئول تصریح کرد: هدف ما ترویج معارف علوی، نبوی و رضوی است؛ از همین رو باید روش‌های آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی را ارتقا دهیم.
وی بابیان اینکه تهذیب مهم‌تر از آموزش و تعلیم است، گفت: با تشکیل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی انسجامی در فرایند آموزشی فراهم آمده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نتایج مثبت آن باشیم.
محمدصادق علی پرست؛ مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی نیز در این مراسم بابیان اینکه مدارس امام رضا(ع) دارای 20 کد آموزشی و 17 فضای فیزیکی است، گفت: این مدارس در سه ناحیه شهر مشهد استقرار دارد که رتبه و جایگاه مدارس امام رضا(ع) در نواحی مختلف تفاوت دارد.
وی با اشاره به اینکه سعی ما این است با برنامه‌ریزهای دقیق مدارس امام رضا(ع) را به جایگاه برتر استان برسانیم، گفت: حدود 7200 دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند و بالغ‌بر 800 نفر نیز در سمت‌های مختلف در این مدارس مشغول به کارند.
علی پرست تصریح کرد: ما در مدارسی مشغول به کاردانش هستیم که منتسب به حضرت رضا(ع) است، از همین رو رسالت بسیار سنگینی بر دوش داریم؛ ما باید فراتر از نقش معلمی به روح و روان کودکان و آشنایی آنان با آموزه‌های دینی و معارف رضوی توجه کنیم.
وی همچنین ادامه داد: امیدواریم همه ما حس زیبای خدمت کردن در آستان ملک پاسبان حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) را درک کنیم و به لطف این حضرت روزبه‌روز شاهد رشد و موفقیت علمی جوانان و نوجوانان این مرزوبوم باشیم.
در این مراسم از 7 نفر از کارکنان بازنشسته و 17 نفر از معلمان برتر مدارس امام رضا(ع) تقدیر و قدرانی شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *