پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

پایان مهلت ثبت‌نام آزمون ارشد پزشکی در ۲۷ فروردین

پایان مهلت ثبت‌نام آزمون ارشد پزشکی در ۲۷ فروردین
مهلت ثبت نام برای پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی فردا ۲۷ فروردین ماه پایان می پذیرد.

 به گزارش ایسنا، مهلت مجدد ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی از روز قبل دوشنبه، ۲۵ فروردین ماه شروع شد و این مهلت تا ۲۷ این ماه ادامه دارد، داوطلبان در زمان تعيين شده میتوانند نسبت به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

همینطور داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده اند و یا داوطلبانی که هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و کد پیگیری دریافت کرده اند،  ولی به علت پایان مهلت ثبت نام نتوانسته اند ثبت نام کنند و همینطور افرادی که نیاز به تصحیح و ویرایش اطلاعات و مدارک خود دارند، میتوانند در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام یا ویرایش اطلاعات خود در زمان فوق اقدام کنند.

بنا بر اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، داوطلبان باید پیش از اقدام به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی، دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون را که بر روی سایت این مرکز قرار دارد، مطالعه کنند.

همینطور ظرفیت اولیه پذیرش در این آزمون برای اطلاع داوطلبان ارائه شده است و ظرفیت نهایی در زمان انتخاب رشته اعلام می شود.

ظرفیت اولیه عادی و شهریه پرداز ۸۰ رشته علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد، ۳ هزار و ۹۴۶ نفر است. کم ترین ظرفیت به رشته بهداشت محیط (گرایش سم شناسی محیط با ۳ نفر در مجموع عادی و شهریه پرداز و بيش ترین ظرفیت به رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی با ۱۹۲ نفر در مجموع عادی و شهریه پرداز اختصاص دارد.

شرایط رشته محل های شهریه پرداز در دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۹ منتشر شده است.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، تا امروز تعداد ۳۰۵۷ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۹ در روزهای ۲۶ و ۲۷ تیر ماه سال ۹۹ برگزار می شود و بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی طبق برنامه قبلی بوده است و اگر دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی تغییری در آن بدهد، در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *