یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

گزارش رسانه کشوری ” رواپرس ” از نشست خبری مسئولان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی ( ع ) در شهرستان ری با اصحاب رسانه

گزارش رسانه کشوری ” رواپرس ” از نشست خبری مسئولان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی ( ع ) در شهرستان ری با اصحاب رسانه

 

 

*مایلم به نمایندگی از مسئولان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی ( ع ) در شهرستان ری از اصحاب رسانه شهرستان دعوت نمایم که به جهت حفظ شعائر اسلامی و انتشار اخبار امام رضایی ( ع ) این دفتر که فاقد هرگونه راهبرد و رنگ و بوی سیاسی بوده و به تمام معنا برآمده از خدمت بدون منّت بدرگاه خورشید هشتم ولایت ( ع ) می باشد اقدام و انشاالله اجر و مزد این فعّالیّت« دلی اشان » را از وجود ذیجود حضرتش دریافت دارند.

*دفتر نمایندگی آستان قدس در شهرستان ری موظّف به ارائه خدمت در جغرافیا ی این شهرستان در مرکز ، بخش ها و شهرهای کهریزک ( باقر شهر )  حسن آباد فشافویه ، قلعه نو و بخش خاوران ( قیامدشت – خاور شهر ) می باشد .

 

 

 

 

 

 

 

رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” – استان تهران ، شهرستان ری – سرویس فرهنگ و معارف اسلامی .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ ” زهرا شاهراه ” اوّلین نشست خبری مسئولان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی ( ع )  شهرستان ری  یکشنبه 1399/08/11 با حضور سخنگو و مدیر کانون ” وقف و نذر “ این دفتر « ستّار بهشتی » و اصحاب رسانه این شهرستان ” رضا فغانی ” مدیر خانه مطبوعات شهرستان ری – مدیر مسئول آوای ری و نوآوران ، مهدی محمّدی ” خبرنگار خبرگزاری برنا – دوهفته نامه عصر جوان ، ” روح اله حسین زاده ” خبرنگار کار و کارگر – دنیای اقتصاد و ” آتنا تکیه ” خبرنگار شاخه سبز در محل دفتر این نمایندگی واقع در شهر ری برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ابتدای جلسه و با توجه به تقارن برگزاری این نشست با هفته وحدت و ایّام ولادت حضرت پیامبر اعظم ( ص ) ایشان ضمن خوش آمد به حضّار همچنین گرامیداشت و تبریک فرا رسیدن هفته مذکور مراتب انزجار خویش را از عمل اسلام ستیزانه و هتّاکانه کاریکاتوریست فرانسوی و دولتمردان آن کشور به ساحت مقدّس پیامبر خوبی ها اعلام و در ادامه موارد ذیل را به صورت اجمال در خصوص چگونگی اهداف تاسیس و شرح وظایف دفاتر آستان قدس رضوی ( ع ) در سطح کشور و به تبع آن شهرستان ری تبیین نمودند:

 

 

 

 

 

 

 

در نگاه کلی باید به عرض برسانم حجت الاسلام رئیسی اواخر سال 1394 در پی رحلت آیت الله عباس واعظ طبسی كه از سوی امام خمینی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به تولیت فقید آستان قدس رضوی منصوب شده بود جانشین وی شد.

وی با محوریت منشور هفتگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حكم انتصاب تولیت، اقدامات موثری در چارچوب خدمت موثر به حرم نورانی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و ارائه خدمات به زائران این بارگاه قدسی در پایتخت معنوی ایران اسلامی انجام داد.
بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حكم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی ( ع )  كه از آن به عنوان منشور هفتگانه مدیریت جدید یاد می شود اتخاذ برخی تغییرات در ساختار و رویكرد در خدمت رسانی این نهاد بزرگ موقوفاتی اجتناب ناپذیر شد.
‘رسیدگی به امور زائران بارگاه مقدس امام هشتم(ع)، خدمت به مجاوران و به ویژه مستمندان و مستضعفان حرم رضوی، ترویج معارف قرآنی و مكتب اهل بیت(ع) در جهان اسلام، بهره‌ مند ساختن تهیدستان نقاطی از كشور كه موقوفات آستان قدس در آن قرار دارد و سامان بخشیدن به بنگاههای اقتصادی و خدماتی آستان قدس رضوی’ موارد مورد تاكید رهبر معظم انقلاب اسلامی در منشور هفتگانه حكم انتصاب حجت الاسلام رئیسی در سمت تولیت آستان قدس رضوی بودند.

-به عبارتی دیگر می توان به طور اجمال شرح وظایف آستان قدس رضوی ( ع ) را در ارکان سه گانه  الف ) مدیریت حرم ب ) موقوفات ج ) مباحث علمی – فرهنگی – پژوهشی طبقه بندی نمود با این توضیح که بر اساس ابلاغیه جدید مسئولان آستان مقدس رضوی ( ع ) دفاتر نمایندگی آستان قدس در سراسر کشور ( استان ها – شهرستان ها و … ) در غالب کانون های خدمت رضوی ( ع ) و ذیل معاونت بنیاد کرامت باز تعریف و مجموع عملکرد و فعالیت های خادمیاران پیوست این معاونت صورت می پذیرد.

-بر اساس ابلاغیه های قبلی هر دفتر نمایندگی آستان قدس یا به روایتی کانون خدمت رضوی ( ع ) در استان ها ، شهرستان ها و … ، شامل کانون های 24 گانه ای بوده که در شرایط فعلی به 20 کانون تقلیل پیدا کرده که عبارتند از :

کانون های : خادمیاری – بانوان و خانواده – جوانان رضوی ( ع ) – وقف و نذر – خبر و انفورماتیک – تعلیم و تربیت – ایثار و شهادت – شعر و ادب – ورزش – کارآفرینی و اشتغال – قرآن – مشاوره و مددکاری – تبلیغ دین –  زیارت – سلامت و … می باشد.

-با حکم تولیت محترم آستان قدس رضوی ( ع ) حکم تصدّی مسئولان استان تهران در1394/12/17  ابلاغ و متعاقباً در سال 1396 « عسگرزاده » به عنوان مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس در شهرستان ری منصوب و در ادامه مشارالیه در ملازمت « آب باریکی ( جانشین دفتر ) » تاکنون سکّان هدایت و خدمت رسانی امام رضایی ( ع ) به اهالی ولایتمدار شهر ری را به عهده گرفتند..

-دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی ( ع ) قریب به 4 سال است که در شهرستان ری تاسیس و در این مدت نزدیک به 1300 خادمیار در عرصه های مختلف مترادف با کانون های مذکور مشغول به عرضه فعالیت های امام رضایی ( ع ) خویش می باشند.

-دفتر نمایندگی آستان قدس در شهرستان ری موظّف به ارائه خدمت در جغرافیا ی این شهرستان در مرکز ، بخش ها و شهرهای کهریزک ( باقر شهر )  ، حسن آباد فشافویه، قلعه نو و بخش خاوران ( قیامدشت – خاور شهر ) می باشد .

-در کنار فعالیت سایر دفاتر در دیگر بخش ها در دو ماهه گذشته فعالیت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی ( ع ) بخش قلعه نو با آغاز فعالیت آقای ” جواد شیرازی ” احیاء و قریب به یک هفته نیز از شروع فعالیت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی ( ع ) در بخش خاوران ( قیامدشت – خاورشهر ) با معرفی آقای ” مهندس رحمان مظاهری ” ( شهردار اسبق قیامدشت ) و رییس ساماندهی و صنایع و مشاغل منطقه 18 شهرداری تهران می گذرد .

لازم به یاد آوریست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی ( ع ) در شهرستان ری علاوه بر کانون های بیستگانه خدمتی ، دفاتر نمایندگی پنجگانه در مرکز و بخش ها ، 55 کانون محلّه ای در سطح شهرستان ری را نیز تحت پوشش دارد . .

-طبیعی است متقاضیان ملبّس شدن به کسوت خادمیاری می توانند ضمن مراجعه به این دفتر پس از ورود به پروسه ثبت نام و فرآیند تکمیلی با ابتناء بر ابلاغیّه های آستان قدس رضوی علیه السلام ( بنیاد کرامت ) تحت عنوان « یاور رضوی ( ع ) خدمت یکساله اولیّه خود را آغاز سپس شرایط تلبّس به کسوت خادمیاری را در مرحله بعدی تجربه و از مواهب معنوی این شرایط محظوظ گردند.

-بنا بر تدابیر اندیشیده شده از سوی مرکز رسانه آستان قدس رضوی ( ع ) آن دسته از هنرمندان شهرستان ری که تمایل به حضور در عرصه تولید و محتوای امام رضایی ( ع ) را داشته و در عرصه های کارگردانی ، سناریو نویسی ، اجراء و گویندگی در رسانه های شنیداری و تصویری  ، بازیگری و … تبحّر دارند می توانند ضمن مراجعه به دفتر آستان قدس و سیر مراحل یاد شده با هماهنگی مسئول کانون ” خبر و انفورماتیک ” این دفتر نسبت به تلبّس به خادمیاران رسانه ای اقدام نمایند ، نقطه افتراق این نوع خدمت در این عرصه  با خدمت در دیگر عرصه ها در آن است که « یاوران رضوی ( ع ) » پس از یک سال ملبّس به کسوت خادمیاری خواهند شد و متقاضیان ورود به عرصه رسانه شش ماه بعد. 

-طبیعی است این دفتر در راستای تحقّق اهداف عالیه خویش اعم از رسیدگی به محرومین و نیازمندان ضمن تعامل سازنده با سایر متولیّان امر ِمستقر در سطح شهرستان از جمله کمیته امداد امام خمینی ( ره ) ، هلال احمر ، سازمان بهزیستی و … ؛ علاوه بر ایجاد هم پوشانی و هم افزایی جهت ارائه خدمات به شهروندان کم برخوردار با آمادگی کامل و بهره مندی از ظرفیت خادمیاران در تمامی موارد خاصّه استفاده از پتانسیل کانون گروه جهادی این دفتر و همراهی با دلاور مردان بسیج و عزیزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به انجام وظیفه در مواقع بحران های طبیعی اعم از زلزله و سیل در مناطق مربوطه اقدام و نسبت به ارسال کمک های مردمی ، چادر و … ، همت گمارده است ، حضور چشمگیر خادمیاران در مناطق کرمانشاه ، خرم آباد و خوزستان در فصول گذشته و ایام مرتبط مهر تاییدی بر این مدعاست.

-عزیزانی که افتخار حضور افتخاری در کانون سلامت را داشته اند از ابتدای حدوث شرایط پاندمیک کرونا تاکنون ضمن همراهی کامل با مدافعین محترم عرصه سلامت نسبت به ارائه مجمو ع کمک های درخواستی آن عزیزان اقدام با رعایت مفاد صادره از سوی ستاد ملّی مقابله با کرونا با حضور خود بهمراه پرچم متبرّک امام رضا ( ع ) و قرائت صلوات ارزشمند خاصّه حضرت ثامن الحجج ( ع ) در مراکز درمانی نسبت به ایجاد فضای معنوی اقدام نموده اند که بدون اغراق با استقبال بسیار گسترده مدافعان عرصه سلامت همراه بوده است.

کانون سلامت این دفتر بطور اعم نسبت به تحت پوشش قرار دادن خدمات پزشکی 1000 تن از 4500 نفر توانیابان ذهنی اقدام نموده است .

-در همین راستا بطور اخصّ نیز کانون سلامت این دفتر ضمن همکاری گسترده با مسئولان محترم نواحی مختلف آموزش و پرورش شهرستان ری با تامین اعتبار صورت گرفته و تقبّل هزینه ها از سوی خیّرین در سال 1398 نسبت به بهینه سازی فضای آموزشی مرکز آموزشی دانش واقع در منطقه دیلمان اقدام و نهایتاً آن مرکز 120 تن از عزیزان دختر توانیاب جسمی و ذهنی این شهرستان علاوه بر برخورداری از موارد آموزشی ، از خدمات بهداشت و درمان ( درمان ، مشاوره … ) منتفع گردیده و می گردند.

– دفتر آستان قدس رضوی ( ع ) این شهرستان در راستای هم افزایی و تبرّک جستن از نام مقدّس هشتمین خورشید کهکشان ولایت ( ع ) ضمن تعامل بسیار صمیمانه با مسئولان  60 خیریه مشغول فعالیت در شهرستان ری با همراهی آنان نسبت به تشکیل مجمع خیّرین و متعاقب آن ایجاد 4 کارگروه امور خیریه ها – سلامت – توانمند سازی – عمران و فرهنگی – اجتماعی اقدام نموده است.

-خادمیاران این دفتر علاوه بر ارائه تهیه و توزیع نوشت افزار بین دانش آموزان کم برخوردار ، نسبت به تهیه و توزیع کمک مومنانه و نان صلواتی بین اقشار نیازمند اقدام و در همین راستا با طبخ غذای حضرتی در هشتم هر ماه قمری ماهانه به میزان تقریبی 3000 پرس نسبت به توزیع آن در بین اقشار کم برخوردار مبادرت می ورزند ( تامین اعتبار هزینه ازسوی خادمیاران ).

-کانون شهدا این دفتر مفتخر است در کنار پاسداشت یاد و خاطره تمامی شهدای راه حق و حقیقت نسبت به سرکشی از خانواده های شهدای انقلاب معظّم اسلامی ، دفاع مقدّس ، امنیّت ، مدافع حرم و علی الخصوص شهدای فاطمیون ( س ) در سطح شهرستان ری اقدام نموده است .

-این دفتر در راستای عینیت بخشیدن به منویّات مقام معظم رهبری و فرمایشات معظم له در خصوص شعار سال « جهش تولید » نسبت به تامین جهیزیه 150  تن از زوج های جوان در 3 سال گذشته اقدام نموده است.

-لازم است خاطر نشان سازم عزیزان خادمیار حاضر در تمامی عرصه های میدانی ( حضور در مناطق بحران زده و … ) ، اداری ، پشتیبانی ، خدماتی و … با افتخار و بصورت افتخاری در حال خدمت رسانی به عاشقان حضرت علی ابن موسی الرضا ( ع ) می باشند.

-بر خود فرض می دانم به نمایندگی از سوی مسئولان آستان قدس رضوی ( ع ) شهرستان ری مراتب تشکر خویش را به پاس تعاملات مثبت ریاست محترم اداره ارشاد اسلامی شهرستان ری آقای ” صفوی ” همچنین آقای ” فغانی ” مدیر محترم خانه مطبوعات شهرستان ری محضرشان اعلام ، بار دیگر از اصحاب رسانه شهرستان دعوت نمایم که به جهت حفظ شعائر اسلامی و انتشار اخبار امام رضایی ( ع ) این دفتر که فاقد هرگونه راهبرد و رنگ و بوی سیاسی بوده و به تمام معنا برآمده از خدمت بدون منّت بدرگاه خورشید ولایت ( ع ) می باشد  اقدام و انشاالله اجر و مزد این فعالیّت « دلی اشان » را از وجود ذیجود حضرتش دریافت دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *