یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

سفیر یمن در تهران: شهادت ایرلو بزرگترین سند جنایات رژیم سعودی علیه مردم یمن است

سفیر یمن در تهران: شهادت ایرلو بزرگترین سند جنایات رژیم سعودی علیه مردم یمن است

این مرد بزرگ از ما است و از زمانی که همه سفرا از یمن فرار می‌کردند، در کنار مردم یمن ماند و در همه سختی‌ها و دشواری‌ها دوشادوش مردم یمن بود.

سفیر یمن در تهران، شهید ایرلو را مرد واقعی و مجاهد الهی توصیف کرد و گفت: شهادت ایرلو بزرگترین سند جنایت‌های رژیم سعودی است که در این سال‌ها علیه مردم بی‌گناه یمن انجام داده و می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «ابراهیم الدیلمی» روز چهارشنبه در آیین تشییع پیکر شهید حسن ایرلو سفیر ایران در یمن که در شهرک محلاتی برگزار شد، با اشاره به رابطه نزدیک خود با شهید ایرلو گفت: فکر نمی‌کردم روزی در مراسم تشییع این شهید بزرگ شرکت کنم. شهید ایرلو بهترین نماینده برای کشور ایران در یمن بود و مردم یمن حضور او در کنار خود و رشادت‌هایی که انجام داده است را فراموش نمی‌کنند.

الدیلمی تصریح کرد: این مرد بزرگ از ما است و از زمانی که همه سفرا از یمن فرار می‌کردند، در کنار مردم یمن ماند و در همه سختی‌ها و دشواری‌ها دوشادوش مردم یمن بود.

وی با بیان اینکه شهید ایرلو یک مرد واقعی و مجاهد الهی بود، اظهار کرد: به خانواده بزرگوار این شهید تسلیت می‌گویم که در این سال‌ها دوری و نبودش را صبورانه پذیرفتند.

سفیر یمن در ایران گفت: شهادت ایرلو بزرگترین سند بر جنایت‌های رژیم سعودی در این سال‌ها علیه مردم بی‌گناه مردم یمن انجام داده و می‌دهد.

به گزارش ایرنا، شهید حسن ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود، در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نامناسبی به کشور بازگشت.

این دیپلمات کشورمان به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، روز گذشته به فیض شهادت نایل آمد.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *