دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

شهروندان کره شمالی : تمام سرزمین آمریکا در پوشش موشک‌های ماست

شهروندان کره شمالی : تمام سرزمین آمریکا در پوشش موشک‌های ماست

منابع خبری از برگزاری تظاهرات بزرگ ضد آمریکایی در «پیونگ یانگ» پایتخت کره شمالی همزمان با هفتاد و سومین سالگرد آغاز جنگ بین دو کره خبر دادند.در تظاهرات عظیم ضد آمریکایی در پایتخت کره شمالی مردم وعده نابودی آمریکا را با سلاح‌های ویرانگر دادند.

به گزارش فارس، منابع خبری از برگزاری تظاهرات بزرگ ضد آمریکایی در «پیونگ یانگ» پایتخت کره شمالی همزمان با هفتاد و سومین سالگرد آغاز جنگ بین دو کره خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» شهروندان کره شمالی روز دوشنبه تظاهرات گسترده‌ای را در پیونگ یانگ برگزار کردند. مردم در این تظاهرات شعارهایی با مضمون «جنگ انتقام جویانه» برای نابودی ایالات متحده  سر دادند.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۲۰۰۰۰ کارگر و دانشجو در راهپیمایی هایی در پایتخت کره شمالی  شرکت کردند. تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های دولتی کره شمالی نشان می‌دهد که یک ورزشگاه مملو از جمعیتی است که پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «تمام سرزمین ایالات متحده در محدوده موشک‌های ماست» و «آمریکا، امپریالیست ویرانگر صلح است.»

این تظاهرات در بحبوحه نگرانی‌ از ارسال اولین ماهواره جاسوسی نظامی کره شمالی در مدار زمین برای تقویت نظارت بر فعالیت‌های نظامی آمریکا برگزار شد.

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی با سوخت جامد را انجام داده است. بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیونگ یانگ از پرتاب موشک‌های بالستیک منع شده است، اما می‌گوید این قطعنامه‌ها برنامه فضایی غیرنظامی را شامل نمی‌شود. با این حال، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا مدعی هستند که پرتاب ماهواره‌های پیونگ یانگ با اهداف نظامی است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در زمینه این تظاهرات گزارش کرد: «کره شمالی اکنون قوی‌ترین سلاح برای مجازات امپریالیست ایالات متحده را در اختیار دارد.»

کره شمالی مجهز به سلاح  اتمی در حال آزمایش تسلیحات مختلف از جمله بزرگترین موشک بالستیک قاره پیما خود ست. کره شمالی و جنوبی از نظر فنی هنوز در حال جنگ هستند زیرا درگیری آنها در سال‌های ۱۹۵۰-۱۹۵۳ به یک آتش بس و نه یک معاهده صلح ختم شد.

کره جنوبی در تازه‌ترین اقدام نظامی علیه همسایه خود از تاسیس یگان پهپادی خبر داد. نخست وزیر کره جنوبی اخیرا در کابینه این کشور از برنامه سئول در تاسیس یگان فرماندهی پهپادی برای تقابل با کره شمالی خبر داد. «هان داک سو» نخست وزیر کره جنوبی گفت: «فرماندهی جدید پهپاد کره جنوبی “به‌طور قاطع” به تحریک‌های آتی کره شمالی پاسخ خواهد داد.»

این در حالی است که  پس از رخنه اخیر پهپادهای کره شمالی به سئول و مناطق مرزی غربی، پهپادهای کره جنوبی نتوانستند هیچ یک از پهپادهای پیونگ یانگ را رهگیری کنند. دستکم پنج فروند پهپاد کره شمالی ۲۶ دسامبر ۲۰۲۲ (پنجم دی ماه ۱۴۰۱) وارد حریم هوایی کره جنوبی شدند، اما جنگنده‌ها و بالگردهای کره جنوبی نتوانستند پهپادها را ساقط کنند.

پایان پیام/.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *