یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

نشست بررسی ابعاد مختلف تاریخ دفاع مقدس در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد.

نشست بررسی ابعاد مختلف تاریخ دفاع مقدس در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد.

نشست بررسی ابعاد مختلف تاریخ دفاع مقدس و نحوه حفظ و نشر آثار ارزشهای دفاع مقدس آن دوران پرافتخار در پایگاه دریایی بوشهر به همت سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با حضور دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این برنامه، ناخدایکم کمیسر دریایی منصوری مقدم سرپرست پایگاه دریایی بوشهر اظهار کرد: میراث دفاع مقدس گنجینه‌ای گران بهاست که با رشادت‌های ملت بزرگ ایران اسلامی برای ما به ارث رسیده است و ما مدیون آن هستیم. این پایگاه دریایی که خود سرمنشاء افتخارات فراوانی در دوران دفاع مقدس به ویژه در حماسه خونین شهر است برنامه‌های متنوعی را برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس تهیه و تدوین نموده و در سال جاری اجرا خواهد کرد. تهیه محتوای فضای مجازی، کتب، مستند و نمایشگاه‌های جانبی از این دست برنامه هاست که در اختیار علاقه مندان راه شهدا قرار خواهد گرفت.

در ادامه مراسم ناخدا یکم اسماعیل قمریان، کارشناس ارشد حوزه دفاع مقدس گفت:باید برای نسل جوان کشور با استفاده از آثار و اسناد دفاع مقدس، حماسه­‌های رزمندگان اسلام را ترسیم کرد تا همگان بدانند که برای دفاع از این کشور چه فداکاری­‌هایی انجام شده است و دلیرمردان این عرصه با ایثار و جهاد و شهامت خود، مسیر افتخار را برای ما روشن کرده‌اند. مقام معظم رهبری فرموده­‌اند که مراقب دو آفت تحریف و فراموشی در تاریخ دفاع مقدس باشید. وظیفه ماست که برای نرسیدن گزند و آسیب به ویژه پیشگیری تحریف و فراموشی، با حرکت جهادی، از دست آوردهای فرهنگ جهاد و شهادت دفاع کنیم.

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در جهت تبیین نقش ارتش در جنگ تحمیلی نشست­‌های صمیمانه بررسی ابعاد مختلف دفاع مقدس را در سطح یگان‌های ارتش برگزار می‌کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *