جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

جمهوریخواهان، نگران از جنگ داخلی ترامپ و هزینه احتمالی آن در انتخابات2024

جمهوریخواهان، نگران از جنگ داخلی ترامپ و هزینه احتمالی آن در انتخابات2024

 تشدید اختلافات بین حامیان و مخالفان دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، جمهوریخواهان را از این که این جنگ داخلی کنونی، به ضرر آنها در انتخابات ۲۰۲۴ تمام شود، نگران کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای هیل در این زمینه نوشت: افزایش خصومت بین نیروهای مدافع و مخالف ترامپ چشم اندازی را ایجاد کرده که برای هیچ یک از جمهوریخواهان خوشایند نیست: جنگ داخلی حزب جمهوریخواه می تواند آن را به دو طیف مختلف تقسیم و راه را برای پیروزی بزرگ دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هموار کند.

جمهوریخواهان نگران هستند که دو سال جنگ نه تنها کاخ سفید را به خطر بیندازد بلکه به اتحاد دموکرات ها در نهاد کنگره و کنترل بر اداره کشور در دو سال باقی مانده در دولت جو بایدن و حتی پس از آن کمک کند.

نیوت گینگریچ نماینده جمهوریخواه از ایالت جورجیا هفته گذشته با طرح چنین احتمالی، گفت «بزرگترین هراس» او از این است که اتفاقات سال ۱۹۶۴ که حزب بین حامیان بری گلدواتر و نلسون راکفلر تقسیم شده بود، تکرار شود.

گینگریچ به روزنامه نیویورک تایمز گفت: تصور نمی کند جنگ بین حامیان و مخالفان ترامپ در دو سال آینده پایان یابد و این امر، پیروزی مجدد چشمگیر بایدن در انتخابات و کنترل دموکرات ها بر همه امور را تضمین می کند.

دیگر جمهوریخواهان ارشد آمریکایی تاکنون آمادگی این را نداشته اند که دکمه وحشت را فشار دهند و می گویند درباره تکرار سال ۱۹۶۴ اطمینان ندارند زیرا ترامپ و نامزدهای احتمالی این حزب آماده هستند این مشکل را حل کنند.

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه گفت در حزب دموکرات هم تنش وجود دارد و استثنایی در تنش های داخلی در هر دو حزب وجود ندارد.

اما جنگی که ترامپ به راه انداخته بیش از پیش علنی شده است. رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان بارها در مصاحبه فاکس بیزینس در مورد تأثیر رئیس جمهور سابق بر انتخابات میاندوره ای ۲۰۲۲ و دور دوم مجلس سنا در ایالت جورجیا مورد سوال قرار گرفت.

چندین نامزدی که رئیس جمهور سابق آمریکا آنها را تایید کرده بود، نتوانستند در رقابت های کلیدی سنا، از جمله در آریزونا، پنسیلوانیا و نوادا، پیروز شوند. در جورجیا، سناتور رافائل وارناک، دموکرات، در دور دوم انتخابات که هفته گذشته انجام شد، هرشل واکر نامزد جمهوری خواه مورد حمایت ترامپ را شکست داد.

جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره ۲۰۲۲ انتظار داشتند اکثریت قابل توجهی را در مجلس نمایندگان آمریکا به دست آورند. شکست آنها در دستیابی به اهداف مورد نظر باعث شد تا برخی از چهره‌های این حزب مساله تاثیر ترامپ در انتخابات را مورد توجه قرار دهند.

با توجه به اعلام آمادگی ترامپ برای شرکت در انتخابات، برخی از چهره های ارشد جمهوریخواه بر این باورند که این امر بر این حزب تاثیر خواهد داشت و درست مانند انتخابات میاندوره ای کنگره توجهات را به بایدن جلب خواهد کرد.

از نظر برخی از جمهوریخواهان پیام کلی این حزب باید تغییر کند. شکست بسیاری از نامزدهای مورد تایید ترامپ در رقابت های کنگره در ماه نوامبر (آبان)، به دلیل ماه ها تلاش برای مطرح کردن تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ بوده است و این امر نشان داد که رای دهندگان به ویژه در آریزونا و جورجیا تحمل زیادی برای ادامه این بحث ها ندارند. در این دو ایالت نامزدهای مورد حمایت ترامپ در کسب آرای عمومی شکست خوردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *