دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

ابراهیمی: انقلاب در فوتبال تنها راه فسادزدایی است

ابراهیمی: انقلاب در فوتبال تنها راه فسادزدایی است

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: برای مبارزه با فساد در فوتبال نیاز به انقلاب عظیمی داریم.

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه برای فسادزدایی در فوتبال نیاز به انقلاب عظیمی داریم، گفت: اگر به سالیان دور بازگردیم، می‌بینیم که با وجود اینکه پول در فوتبال نبود، اما تمام موفقیت‌های بین‌المللی فوتبال ایران به آن دوره باز می‌گردد. از دید من فوتبالیست‌های دهه ۵۰ تا ۷۰ نسل سوخته فوتبال ایران بودند چرا که دریافت پول‌های آنچنانی در کار نبود و از طرفی غیرت و تعصب در میان بود و بازیکنان برای موفقیت جانشان را هم می‌گذاشتند.

وی افزود: سال‌های قبل بحثی در رابطه با مبارزه با فساد راه افتاد با عنوان اینکه «از کجا آوردی؟». به نظرم فوتبال ما نیاز به چنین چیزی دارد. باید ببینند برخی افرادی که از خانواده فوتبال نبودند، به این ورزش آمدند، قبل از فوتبال چه داشتند و بعد از ترک آن چه دارند؟ شما می‌بینید خیلی از افرادی که در نسل طلایی فوتبال حضور داشتند، تنها در زمان بازیگری پول ایاب و ذهاب خود را دریافت می‌کردند. آنها بعد از دوران فوتبال از این ورزش کنار گذاشته شدند و به جایشان افرادی آمدند که از دید من باعث نابودی فوتبال شدند.

این مربی فوتبال اضافه کرد: این ضعف مدیریت است که در طول چند سال اخیر باشگاهی مانند پرسپولیس ۲۱ مدیرعامل عوض می‌کند. هر فردی هم می‌آید از بدهی‌هایی که مدیر قبلی برای باشگاه به بار آورده احساس ناراحتی می‌کند. بازیکن هم از طرف دیگر ناراحت است که پولش را نگرفته است. پس واقعا چه اتفاقی می‌افتد که باشگاهی مانند پرسپولیس همیشه بدهکار است؟ باید این موضوعات ریشه‌یابی شود.

ابراهیمی با اشاره به بحث محکومیت فدراسیون فوتبال ایران در پی شکایت مارک ویلموتس اظهار داشت: شما ببینید چه نیرویی در کار بوده که چنین فاجعه‌ای را در ورزش رقم زدند. مدیران قبلی قرارداد را بستند و رفتند؟ پس فوتبال ایران چه می‌شود؟ باید پاسخگو باشند. از طرفی بحث جایگزینی ویلموتس هم مطرح است. چرا باید مربی‌ای که در ایران ۵ سال فعالیت کرده اما هیچ دستاوردی نداشته، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شود. این مسائلی است که باعث آزار ما فوتبالی‌ها می‌شود.

وی گفت: به طور حتم به زودی خبرهای بدتری هم شنیده می‌شود و با این راه  فوتبال ما به ناکجا آباد می‌رود. برای مبارزه با فساد در فوتبال همانطور که گفتم نیاز به انقلاب فوتبالی داریم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *