دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

ادامه خیزش جهانی در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی

ادامه خیزش جهانی در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی

روز جمعه بار دیگر در سرتاسر جهان شاهد راهپیمایی‌ها، تظاهرات و تجمعاتی در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، قدس و کرانه باختری بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، فعالان در شهر «لوتون» انگلیس با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین تظاهراتی برگزار کردند و همچنین راهپیمایی خودرویی در شهر «بیرمنگام» برای محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و قدس برپا شد.

از سوی دیگر، ده‌ها تن در برلین، پایتخت آلمان برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین به خاطر تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی مختلف فلسطین تظاهراتی برگزار کردند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویری را از صدها تن از فعالان و اتباع کشورهای عربی و فلسطینی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در «کپنهاگ»، پایتخت دانمارک منتشر کردند. معترضان تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و شهر قدس اشغالی را محکوم کردند و پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند.

پلیس دانمارک نیز فوراً اقدام به متفرق کردن معترضان با شلیک بمب‌های گاز اشک‌آور کرد.

گروهی از مردم بوسنی و هرزگوین نیز برای حمایت از فلسطین و قدس در سارایوو تظاهرات کردند.

آنها که در میدان «باشچارشی» سارایوو تجمع کرده‌ بودند شعارهایی را علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی سر دادند و به سمت ساختمان پارلمان حرکت کردند.

صدها تن از فعالان و اتباع کشورهای عربی و فلسطینی در بروکسل، پایتخت بلژیک نیز تظاهراتی برپا کردند و با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین تجاوزات رژیم اشغالگر به غزه و قدس را محکوم کردند.

ده‌ها تن نیز در شهر «آدلاید» در جنوب استرالیا تظاهراتی در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی سر دادند و تبعیض نژادی علیه فلسطینیان را محکوم کردند.

در همین راستا، معاون رئیس کمیسیون اروپا خاطرنشان کرد که به خاطر تظاهرات و اقدامات یهودستیزی در اتحادیه اروپا بسیار نگران است.

وی در ادامه افزود: ما در کنار جوامع یهودی می‌ایستیم و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهیم که به خاطر امنیت آن آگاه و بیدار باشند.

سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در اظهاراتی ضد فلسطینی هشدار داد که این کشور با تظاهرات یهودستیزی کنار نخواهد آمد و نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهد ماند.

در اتریش و اسلوونی بر فراز برخی از ساختمان‌های رسمی پرچم رژیم صهیونیستی برافراشته شد و آنها در اقدامی ضد فلسطینی، از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

معترضان آلمانی پرچم‌ رژیم صهیونیستی را در مقابل ساختمان شهرداری شهر «دوسلدورف» آتش زدند و پلیس این کشور اعلام کرد که دادستانی کل و نیروهای امنیتی کشور تحقیقات را در رابطه با مظنونان متهم به «اهانت به پرچم‌ها و نماد کشورهای خارجی» و ضرر رساندن به اموال عمومی آغاز می‌کند.

از سوی دیگر، هزاران شهروند اردنی در شهر «الکرامه» در نزدیکی مرزهای با اراضی اشغالی و کرانه باختری تظاهراتی را برگزار کردند و خواستار گشایش مرزها برای کمک به قدس و غزه شدند.

حدود چهار هزار تن نیز در مرکز امان تظاهراتی را از مسجد بزرگ «الحسینی» آغاز کردند و پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «فلسطین از رود تا دریا آزاد است» و «سفیر رژیم صهیونیستی را طرد کنید و سفارت را ببندید»

طرفداران جنبش حزب الله لبنان نیز در شهرک «کفر کیلا» نیز تظاهراتی برپا کردند و برخی از آنها به طرف حصار مرزی حرکت کردند که توسط سربازان رژیم اشغالگر هدف تیراندازی قرار گرفتند و در نتیجه آن یک تن جان خود را از دست داد.

کاربران توییتر در مصر نیز ضمن تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های پزشکی و اجازه ورود دادن به تیم‌های پزشکی خواستار گشایش گذرگاه‌های مرزی با غزه شدند.

در شهر «داکا»، پایتخت بنگلادش نیز تظاهراتی در حمایت از ملت فلسطین برپا شد و هزاران تن در مقابل مسجد «بیت المکرم» تجمع کردند و شعار «اسرائیل سقوط می‌کند» سردادند و پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «اسرائیل تروریست را تحریم کنید»

در شهر استانبول ترکیه نیز پس از اقامه نماز جمعه، تظاهرات جدیدی برگزار شد و معترضان تاکید کردند که قدس را هرگز فراموش نخواهند کرد.

در همین راستا، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در صفحه کاربری خود در توییتر خواستار برگزاری تظاهراتی اعتراض‌آمیز برای حمایت از فلسطین شد.

ده‌ها تن از شهروندان یمن نیز پس از اقامه نماز جمعه در استان «تعز» با در دست داشتن تصاویری از مسجد الاقصی تظاهراتی برپا کردند.

ده‌ها تن از شهروندان شهر نیویورک آمریکا در تجمعی اعتراض آمیز شعارهایی را در حمایت از فلسطینیان سر دادند.

حدود ۱۰۰ تن از شهروندان نیویورک آمریکا در تقاطع بین جاده هشتم و خیابان ۵۴ تجمع کردند و شعارهایی را در حمایت از فلسطینیان سردادند.

از هشتم ماه مه فلسطین اشغالی شاهد درگیری‌های میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها و تنش است که با درگیری‌های در منطقه حرم قدس شریف و محله «الشیخ جراح» و اقدام رژیم صهیونیستی در بیرون راندن خانواده‌های فلسطینی از منازل خود آغاز شد.

روز دوشنبه نیروهای رژیم صهیونیستی بمباران گسترده‌ای در نوار غزه آغاز و ادعا کردند که صدها هدف دو جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی را هدف قرار داده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از زخمی شدن ۹۵۰ تن و شهادت ۱۲۶ فلسطینی خبر داده است که از میان آنها ۳۱ تن کودک هستند.

گروه‌های فلسطینی نیز با حملات گسترده تاسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی از جمله فرودگاه‌ها را هدف قرار دادند که در نتیجه این حملات هفت اسرائیلی کشته شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *