جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

ارتش یمن بخش های وسیعی از استان البیضا را آزاد کرد

ارتش یمن بخش های وسیعی از استان البیضا را آزاد کرد

 ارتش و کمیته های مردمی یمن طی عملیاتی، بخش های وسیعی از مناطق الزاهر و الصومعه در استان البیضاء در مرکز این کشور را آزاد کردند.

به گزارش شبکه خبری المسیره، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، این عملیات در پاسخ به تجاوز عناصر مزدور و جنایتکار داعش و القاعده به عنوان عناصر مورد حمایت کشورهای متجاوز، در عملیاتی تحت عنوان «النصر المبین» انجام شد که تنها هفتاد و دو ساعت بطول انجامید.

وی افزود: در این عملیات صدها تن از عناصر تکفیری وابسته به القاعده و داعش کشته و زخمی شدند و مقادیر زیادی سلاح و جنگ افزار نیز به غنیمت نیروهای یمنی درآمد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: دستاورد اخیر میزان ارتباط میان گروه های تکفیری به عنوان مجری طرح های آمریکا و ائتلاف متجاوزان را که با دهها پرواز از آنها پشتیبانی کردند، نشان می دهد.

وی همچنین تاکید کرد که عملیات نظامی تا متوقف شدن تجاوز،  رفح محاصره و آزادی تمامی سرزمین های یمن، ادامه خواهد یافت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن یادآورشد که جزئیات و تصاویر این عملیات،  در روزهای آینده پخش خواهد شد.

رسانه ها پیشتر گزارش های را در باره کمک گرفت ائتلاف سعودی از گروه های تروریستی نظیر القاعده در جنگ یمن خبرداده بودند، و القاعده نیز اخیر در بیانیه ای به این همراهی اذغان کرد و گفت: در جنگ  «الصومعه» و «الزاهر» در استان «البیضاء» در مرکز یمن کنار نیروهای ائتلاف سعودی بوده است.

عربستان و امارات از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی – آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *