چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

ارسال کمک های بشردوستانه روسیه به افغانستان در ماه جاری

ارسال کمک های بشردوستانه روسیه به افغانستان در ماه جاری

سفیر روسیه در افغانستان از تصمیم کشورش برای ارسال یک محموله بزرگ از کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و هماهنگ کردن پروازهایی ویژه برای بازگرداندن اتباع روسیه از این کشور خبر داد.

به گزارش  مهر به نقل از تاس، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در افغانستان که در حال حاضر در مسکو به سر می‌برد، از تصمیم کشورش برای ارسال یک محموله بزرگ کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و هماهنگ کردن پروازهایی ویژه برای بازگرداندن اتباع روسیه از افغانستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، ژیرنوف گفت: اکنون ما در حال آماده سازی پروازهای ویژه به آن کشور (افغانستان) هستیم تا کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی را به افغانستان برسانیم. در پروازهای ویژه ماه نوامبر، ما اتباع افغانستانی که دارای تابعیت روسیه هستند را نیز به کشورشان باز خواهیم گرداند.

وی همچنین افزود: طی پروازهای بعدی نیز هدف ما بازگرداندن دانشجویان افغانی است که با سهمیه‌های ویژه و به عنوان بخشی از آموزش در محل در دانشگاه‌های ما ثبت نام کرده اند. بدیهی است که آنها پولی (برای بازگشت به روسیه) ندارند. اما روند آموزشی باید ادامه یابد و خود طالبان نیز از آن حمایت می‌کنند.

لازم به ذکر است، روسیه تاکنون علیرغم تلاش‌های گسترده چند جانبه و بین‌المللی برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان، طالبان را به رسمیت نشناخته است. با اینحال، مقامات این کشور همچنان بر لزوم ارسال کمک‌های بشر دوستانه به افغانستان تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *