دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - Monday 20 May 2024

افزایش مبتلایان کرونا در برزیل به بیش از ۱۰۰ هزار نفر

افزایش مبتلایان کرونا در برزیل به بیش از ۱۰۰ هزار نفر

*به گزارش رویترز از برازیلیا، وزارت بهداشت برزیل روز گذشته(یکشنبه) اعلام کرد که با شناسایی ۴۵۸۸ مورد جدید ابتلا به کرونا، شمار کل کرونایی‌ها در برزیل فراتر از ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافت.

تهران- ایرنا- شمار مبتلایان به کرونا در برزیل بیش از ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافت.

تاکنون ۱۰۱ هزار و ۱۴۷ نفر در سراسر برزیل به کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۰۵۱ نفر فوتی داشته است.

آمار مبتلایان به کرونا در برزیل طی روز گذشته حدود پنج درصد و فوتی‌ها حدود چهار درصد رشد داشت.

پیش از این انتقادها از ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری برزیل در مورد رویکردش در قبال شیوع کرونا افزایش یافته بود.

تا پیش از همه‌گیری کرونا، انتقادهایی علیه عملکرد ژائیر بولسونارو مطرح بود و پس از شیوع این ویروس رویکرد رئیس‌جمهوری برزیل جنجال‌هایی را به راه انداخت. وی به اعمال محدودیت‌های اجتماعی برای مهار شیوع کرونا اعتقادی نداشت و به همین دلیل اکثر کارشناسان حوزه بهداشت ضمن هشدار نسبت به عواقب این سیاست‌های بولسونارو، بی‌توجهی نسبت به این چالش جهانی را متوجه رئیس‌جمهوری برزیل می‌دانند.

ترامپ برزیل اواخر فروردین ماه وزیر بهداشت این کشور را به دلیل اصرار بر قرنطینه برای مبارزه با کرونا برکنار و بلافاصله جانشین وی را تعیین کرد. وی که فاصله‌گذاری اجتماعی را برای اقتصاد مضر می‌داند، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که وزیر بهداشت برکنار شده در مورد نحوه مقابله با کرونا به مساله بیکاری توجه نداشت.

بولسونارو کرونا را «یک آنفلوانزای کوچک» خوانده و از فرمانداران ایالت‌ها به دلیل اجرای قرنطینه انتقاد کرده است. در این بحبوحه شماری از وزیران بهداشت سابق برزیل، اقدامات رئیس‌جمهوری این کشور را در بی‌اهمیت جلوه دادن بحران کرونا و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی که می‌تواند زندگی مردم به خطر بیاندازد، محکوم کرده و از وی نزد سازمان ملل متحد شکایت کردند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *