جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

اقدام عجیب برای حفظ میزبانی در والیبال/ تراویسا: کار شهرداری ارومیه غیرقانونی است، FIVB را مطلع کردم

اقدام عجیب برای حفظ میزبانی در والیبال/ تراویسا: کار شهرداری ارومیه غیرقانونی است، FIVB را مطلع کردم

پاسور ایتالیایی با گلایه از تیم والیبال شهرداری ارومیه گفت: حضور این تیم در جام باشگاه‌های آسیا با نام یک تیم دیگر غیرقانونی است.

به گزارش فارس، باشگاه والیبال شهرداری ارومیه در سال 1395 برای حضوری شایسته در لیگ برتر والیبال با لئوبومیر تراویسا، مربی سرشناس صربستانی و پسرش دراگان تراویسا به توافق رسید، اما مشکلات مالی و همچنین کسب نتایج نامطلوب باعث شد این مربی صربستانی به همراه پسرش زودتر از نیم فصل ارومیه را ترک کند. مدتی بعد و در حالی که هواداران والیبال و مسئولان باشگاه منتظر بازگشت تراویسا بودند، او از باشگاه شهرداری ارومیه شکایت کرد و خواستار پرداخت غرامت از این باشگاه شد. با طرح این شکایت در فدراسیون جهانی والیبال، باشگاه شهرداری ارومیه تا زمان مطالبه پرداخت تراویسا از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم شد.

حالا ارومیه به عنوان میزبان جام باشگاه‌های آسیا در سال 2022 انتخاب شده و طبق آیین‌نامه کنفدراسیون والیبال آسیا، تیم میزبان می‌تواند در این رقابت‌ها نماینده داشته باشد، اما نکته مهم اینجاست که حضور تیم شهرداری ارومیه در جام باشگاه‌های آسیا مشروط به پرداخت و حل موضوع شکایت تراویسا از این باشگاه است.

از طرف دیگر مسئولان والیبال ارومیه در تلاش هستند تا این میزبانی را از دست ندهند؛ در همین راستا گفته می‌شود اگر این باشگاه نتواند نظر طلبکاران خود را جلب کند روش جدیدی را برای حفظ این میزبانی به کار خواهد گرفت که آن همکاری با باشگاه آذرباتری است تا شهر عاشقان والیبال از میزبانی این رویداد، محروم نشود. وحدت طلب، مدیرعامل باشگاه آذرباتری که اخیراً سقوط تیمش به دسته پایین‌تر قطعی شده است در این مورد عنوان کرد: آذرباتری ارومیه حاضر است میزبانی  مسابقات باشگاه‌های آسیا را در قالب تیم شهرداری ارومیه بر عهده بگیرد.

دراگان تراویسا، پاسور ایتالیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد طلبش از باشگاه شهرداری ارومیه اظهار داشت:  باشگاه ارومیه هنوز هیچ پرداختی به ما نداشته است، آنها حتی با ما تماس هم نگرفتند تا در مورد مشکلات با هم صحبت کنیم. متاسفانه هیچ سیگنالی از سوی مسئولان ارومیه دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: امیدوارم فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی به آنها اجازه حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را ندهند، چراکه این باشگاه هنوز حق و حقوق ما را پرداخت نکرده و این از انصاف و اخلاق به دور است. من می‌دانم که آنها می‌خواهند با نام تیم دیگری از شهرشان در مسابقات حاضر شوند که این کار غیرقانونی خواهد بود. من از اقدامات آنها اطلاع دارم و متاسف خواهم شد اگر به آنها اجازه چنین تخلفی داده شود.

پاسور اسبق تیم والیبال شهرداری ارومیه عنوان کرد: من موضوع را با فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی والیبال مطرح کرده‌ام و آنها را در جریان اتفاقات قرار داده‌ام. نمی‌دانم چه چیزی باید بگویم. باشگاه باید در این خصوص صحبت کند و بگوید که چرا بدهی ما را پرداخت نمی‌کند.

این اظهارات در حالی است که دراگان تراویسا در سال 2019 هم با انتشار پستی در صفحه شخصی خود نسبت به میزبانی ایران در لیگ ملت‌ها اعتراض کرده بود. ‌تراویسا نوشته بود: «بس است دیگر! باشگاه‌ها باید حقوق بازیکنانشان را پرداخت کنند. ما سخت تمرین می‌کنیم و قربانی می‌شویم تا باشگاه‌ها پاداش دریافت کنند، اما ما دستمزد خودمان را نگیریم؟ این شیوه‌ برخورد خیلی ناعادلانه است. خیلی از بازیکنان با چنین شرایط افتضاحی روبه‌رو هستند. تقریباً 2 سال است که شهرداری ارومیه باید دستمزد من را پرداخت کند، اما با وجود نامه‌های متعدد FIVB، هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.»

این اتفاق یک آبروریزی بین‌المللی برای ایران بود و حالا به واسطه تیم شهرداری ارومیه یک بار دیگر ممکن است این اتفاق رخ دهد. به هر حال تراویسا یکی از بازیکنان مطرح والیبال دنیا است و بزرگان این رشته در سطح جهان صفحه شخصی او را دنبال می‌کنند. موضوع دیگری که در این بین یک علامت سوال بزرگ در ذهن ایجاد می‌کند این است که چه کسی اخبار و اطلاعات شهرداری ارومیه را به تراویسا منتقل می‌کند؟ اهالی والیبال ارومیه بجای ایراد گرفتن‌های بی‌فایده بهتر است چشم‌های خود را باز کرده و با دقت بیشتری به اطراف خود نگاه کنند، چراکه با اندکی تحقیق و بررسی به راحتی می‌توان به عاملان و مقصران اصلی این اتفاقات دسترسی پیدا کرد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *