شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

الکاظمی خواستار انتخاب گزینه “اصلح” در انتخابات اکتبر شد

الکاظمی خواستار انتخاب گزینه “اصلح” در انتخابات اکتبر شد

نخست وزیر عراق ضمن دعوت مجدد به حضور مردمی گسترده در انتخابات پارلمانی ۱۰ اکتبر از مردم کشورش خواست به فرد “اصلح” رای دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، وی این درخواست را در توییتی به مناسبت دومین سالگرد “اعتراضات اکتبر” که از اوایل اکتبر سال ۲۰۱۹ آغاز شد، مطرح کرد.

الکاظمی گفت: “دومین سالگرد اعتراضات تشرین(اکتبر) که خواسته معترضانش انجام اصلاحات و مبارزه با فساد بود، در حال سپری شدن است و امروز شمارش معکوس برای شرکت در انتخابات زودهنگام که از ارکان اصلی این اعتراضات بود آغاز شده است. ”

وی خواستار ترسیم آینده‌ای بهتر برای وطنش شد و تأکید کرد: اکنون در مقابل ما گزینه‌هایی برای انتخاب مناسب‌ترین و شفاف‌ترین افراد برای نمایندگی مردم قرار دارد.”

روز جمعه، صدها تظاهرکننده عراقی دومین سالگرد اعتراضات گسترده مردمی را که در بین فعالان به “قیام اکتبر” معروف است، در بغداد ، پایتخت این کشور گرامی داشتند.

اعتراضات مردمی تشرین، اوایل اکتبر ۲۰۱۹ علیه نخبگان سیاسی متهم به فساد و وابسته به خارج از کشور آغاز شد و معترضان خواستار تغییر در نظام سیاسی بودند.

این اعتراضات به استعفای دولت قبلی به ریاست عادل عبدالمهدی در اواخر سال ۲۰۱۹ تصویب قانون جدید انتخابات در پارلمان عراق منجر شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *