دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

امامی: دفعه بعد کشتی‌گیر آمریکایی را می‌برم

امامی: دفعه بعد کشتی‌گیر آمریکایی را می‌برم

دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۲ در مورد شکستش مقابل نفر دوم وزن ۷۴ کیلوگرم آمریکا در فینال اولین مسابقه رنکینگ‌دار سال ۲۰۲۳ گفت که حریفش را دست کم گرفته است.

یونس امامی در گفت‌وگو با تسنیم در مورد پیروزی‌اش برابر تیمور بیژیف روس در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان اظهار داشت: او کشتی‌گیر خوبی است و نفر دوم کشتی روسیه محسوب می‌شود که در جام یاریگین هم دوم شده و از او شناخت داشتم. در مسابقات جهانی نروژ سوم شده بود و از قبل کشتی‌هایش را دیده بودم. با برنامه مقابل بیژیف کشتی گرفتم و خوشبختانه او را شکست دادم.

این کشتی‌گیر که بهمن ماه در فینال اولین تورنمنت رنکینگ‌دار سال 2023 مغلوب نولف آمریکایی شد، درباره این شکست دور از انتظارش مقابل نفر دوم کشتی آمریکا درحالیکه در نیمه‌نهایی مسابقات جهانی 2022 بلگراد مبارزه پایاپایی مقابل کایل دِیک قهرمان سرشناس آمریکا گرفته بود، خاطرنشان کرد: حریف را دست کم گرفته بودم و غافلگیر شدم. ضمن اینکه با آمادگی صددرصد هم به مسابقه نرفته بودم. چهار کشتی سنگین در یک روز گرفتم و به من فشار آمد.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر بار دیگر با نولف کشتی بگیرد، این شکست را جبران خواهد کرد؟، گفت: صددرصد، فاصله نولف با کایل دیک خیلی زیاد است.

دارنده دو مدال برنز جهان در سال‌های 2019 و 2022 درباره اینکه، باوجودی که روند خوبی را در دو سال 2022 و 2021 درخصوص تغییر وزن طی نکرد، اما حالا یکی از مدعیان جهانی در وزن 74 کیلوگرم است، تأکید کرد: هم لطف خدا شامل حالم شد و هم اینکه من برای سال 2022 تمریناتم را بیشتر کرده و زیر نظر کادرفنی روی ضعف‌هایم کار کردیم. هر روز بیشتر از قبل تلاش می‌کردیم و به همین خاطر توانستم به مدعیان وزن 74 کیلوگرم جهان اضافه شوم.

امامی در رابطه با مصاحبه اخیر حاجی‌مراد گاتسالوف سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه با خبرگزاری تسنیم که یونس امامی را شانس کسب مدال طلای المپیک 2024 توکیو عنوان کرده بود، نیز گفت: به من لطف داشته و حالا که چنین نگاهی نسبت به من وجود دارد، باید تلاشم را بیشتر کنم. به هرشکل با توجه به نتیجه مسابقات جهانی 2022 بلگراد، یک مقدار روی من نگاه‌ها بیشتر شده و توقعات هم بالاتر رفته است. من هم باید تلاشم را بیشتر کنم.

عضو تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی 2021 و 2022 در خصوص مسابقه بعدی که پیش‌رو خواهد داشت، یادآور شد: نمی‌دانم مسابقه بعدی کی و کجاست، اما هرجا که کادرفنی تیم ملی صلاح بداند کشتی خواهم گرفت.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *