جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

امیر رحیم زاده: آماده مقابله با هرگونه تهدید احتمالی هستیم

امیر رحیم زاده: آماده مقابله با هرگونه تهدید احتمالی هستیم

 فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با بیان این که یگان‌های پدافند با هوشیاری کامل منطقه را رصد می‌کنند، تاکید کرد: آماده مقابله با هرگونه تهدید احتمالی هستند.

 امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) کشور، با حضور در سایت راداری سوباشی از آمادگی دفاعی و قسمت‍‌های مختلف این سایت پدافندی بازدید و آمادگی دفاعی و توان رزمی آن را مورد ارزیابی قرار داد.

وی درباره رصد و پایش دقیق تمام فعالیت های مرتبط با ماموریت پدافند هوایی در این منطقه گفت: یگان های پدافند با آمادگی بسیار بالای خود، آسمان منطقه و فضای پیرامونی مرزهای کشور را با هوشیاری کامل رصد می‍کنند و آماده مقابله با هر گونه تهدید احتمالی هستند.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در ادامه بازدید، ضمن دیدار با کارکنان این سایت از تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی آنها در تامین امنیت آسمان غرب کشور قدردانی و بر حفظ آمادگی و تداوم آموزش‍‌های لازم تاکید کرد.
سایت راداری سوباشی در ۴۰ کیلومتری غرب کبودرآهنگ پایگاه مهم راداری-پدافندی ارتش ایران بود که نقش مهمی در شناسایی و انهدام هواپیماهای عراقی و هدایت هواپیماهای خودی داشت.

این پایگاه مهم در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۷ بعد از ۱۵۷ بار حمله ناموفق جنگنده های عراقی بالاخره مورد هدف قرار گرفت و در نتیجه ۱۹ تن از دلاورمردان نیروی پدافند هوایی ارتش آسمانی شدند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *