شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

انصارالله: نیروهای متجاوز با وحشیگری فرصت مذاکره را از بین می‌برند

انصارالله: نیروهای متجاوز با وحشیگری فرصت مذاکره را از بین می‌برند

 سخنگوی جنبش انصارالله یمن در توییتی نوشت که نیروهای متجاوز با وحشیگری‌های بیش از حد خود هر فرصتی را برای مذاکره از بین می‌برند.

به گزارش ایرنا از المسیره، محمد عبدالسلام جمعه شب نوشت: با محاصره، مزدوران ائتلاف سعودی در مناطق اشغالی راه‌ها را مسدود کرده و علیه مسافران جنایت می‌کنند که آخرین مورد، ربوده شدن و کشته شدن عبدالملک السنبانی است و این اقدام مردود و به شدت محکوم است.

وی در ادامه نوشته است: نیروهای متجاوز مسؤولیت کامل را بر عهده دارند و ادامه این وضعیت با این وحشیگری بیش از حد، هر فرصتی را برای گفت و گو پیش از پایان محاصره و توقف تجاوز را نفی می‌کند.

پیش‌تر هانس گراندبرگ نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن از طرف‌های درگیر در یمن خواست تا به گفت و گوهای صلح سازمان ملل متحد برای حل مسالمت آمیز و سیاسی این بحران بدون هرگونه پیش شرطی بپیوندند.

وی با ابراز نگرانی از هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های یمن خواستار توقف فوری درگیری‌ها در یمن شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *