یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

انگلیس مدعی توقف روسیه در پیش‌روی به سمت کی‌یف شد

وزارت دفاع انگلیس: بخش عمده ای از نیروهای روسیه در بیش از ۲۵ کیلومتری مرکز شهر باقی مانده است ، براساس این ارزیابی، علیرغم عدم پیشرفت مداوم، کی‌یف همچنان هدف نظامی اصلی روسیه است و آنها احتمالاً تلاش برای محاصره این شهر را در هفته های آینده در اولویت قرار خواهند داد.

 وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد که روسیه در پیش‌روی به سمت کی‌یف متوقف شده است.

به گزارش ایرنا، در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده است: درگیری های شدید در شمال کی یف ادامه دارد. نیروهای روسی که از شمال شرق به سمت کی‌یف پیشروی می کنند متوقف شده اند. نیروهایی که از جهت هوستومل به سمت شمال غربی پیشروی می کردند نیز با مقاومت شدید اوکراین عقب رانده شدند.

وزارت دفاع انگلیس افزود: بخش عمده ای از نیروهای روسیه در بیش از ۲۵ کیلومتری مرکز شهر باقی مانده است.

براساس این ارزیابی، علیرغم عدم پیشرفت مداوم، کی‌یف همچنان هدف نظامی اصلی روسیه است و آنها احتمالاً تلاش برای محاصره این شهر را در هفته های آینده در اولویت قرار خواهند داد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *