شنبه 06 مرداد 1403 - Saturday 27 July 2024

انگلیس: چین جلوی حمایت شرکت‌هایش از ارتش روسیه را بگیرد

انگلیس: چین جلوی حمایت شرکت‌هایش از ارتش روسیه را بگیرد

وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار با همتای چینی خود در لائوس گفت پکن نباید بگذارد شرکت‌های چینی از بخش نظامی روسیه حمایت کنند.

 وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد «دیوید لمی»، وزیر امور خارجه انگلیس با «وانگ یی»، وزیر خارجه چین در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه آ.سه.آن در کشور لائوس دیدار کرده و مدعی شد تعهد لندن به پشتیبانی از اوکراین «آهنین» است.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»،  دیوید لمی در این دیدار که اولین دیدار خود با همتای چینی از زمان به قدرت رسیدن حزب کارگر در بریتانیا است از چین خواست نگذارد شرکت‌هایش از بخش نظامی روسیه حمایت کنند.

وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای درباره این دیدار گفت: «اولین مذاکرات آنها سازنده بود و وزیر امور خارجه انگلیس بینش دولت کنونی در قبال یک رویکرد بلند مدت منسجم و استراتژیک برای روابط با چین را تشریح کرد.»

در ادامه این بیانیه نوشته شد: «او توضیح داد که دولت لندن آنجایی که بتواند همکاری خواهد کرد، آنجایی که لازم باشد رقابت خواهد کرد و آنجایی که ضروری باشد به چالش خواهد کشید.  او تصریح کرد انگلیس همواره به امنیت ملی خود و حمایت از حقوق بشر اولویت می‌دهد. او از فرصت برای آنکه با یک عضو شورای امنیت سازمان ملل و دومین اقتصاد بزرگ دنیا در راستای مبارزه با چالش‌های جهان همچون تغییرات آب‌وهوایی همکاری کند استقبال کرد.»

به گزارش ایسنا،در این بیانیه ادعا شد: «وزیر امور خارجه انگلیس از چین خواست نگذارد شرکت‌هایش از مجتمع صنعتی نظامی روسیه که امنیت و سعادت بین‌المللی را تهدید می‌کند حمایت کند. هر ۲ طرف بر سر همکاری در راستای ایجاد مجاری ارتباطی بلندمدت توافق کردند.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *