یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

اوجاقی: ایران به عنوان مرکز ووشوی جهان مطرح شده/ درخواست کشورها برای برگزاری اردوی مشترک

اوجاقی: ایران به عنوان مرکز ووشوی جهان مطرح شده/ درخواست کشورها برای برگزاری اردوی مشترک

سرمربی تیم ملی گفت: با توجه به عملکرد کشورمان در مسابقات مختلف، ایران به عنوان مرکزی جهانی برای ووشو مطرح شده و خیلی از کشورها برای برگزاری اردوی مشترک ابراز تمایل می‌کنند.

 حسین اوجاقی در مورد کسب عنوان قهرمانی جهان توسط ووشوکاران کشورمان گفت: به غیر از مدال‌آوران ما در مسابقات جهانی که ویترین هستند، افراد زیادی در این موفقیت سهیم بودند و این قهرمانی حاصل یک کار تیمی بود.

وی ادامه داد: شرایط روحی و جنگندگی بچه‌ها به گونه‌ای بود که در تمام اوزان صاحب مدال طلا شدیم. خوشبختانه ووشو در تمام کشور شرایط خوبی دارد. در برخی استان‌ها تالو و در برخی دیگر ساندا محبوبیت بیشتری دارد؛ به طوری که حتی از استان محرومی مانند سیستان و بلوچستان هم نماینده داشتیم.

سرمربی تیم ملی ووشو درباره شرایط تالوی کشورمان گفت: با توجه به حضور فرشاد عربی که خودش بیش از یک دهه عضو تیم ملی بوده و مدال‌های گوناگونی دارد، شرایط بسیار خوبی در این رشته داریم. مطمئن باشید در آسیایی 2022 از تالو بیشتر خواهید شنید.

اوجاقی درباره محدودیت‌های فدراسیون برای برگزاری اردوهای خارج از کشور و مسابقات تدارکاتی برون‌مرزی، گفت: به خاطر شرایط اقتصادی و صرفه‌جویی ارزی، در جلساتی که با رئیس فدراسیون داشتیم، کارهای اضافه را لغو کردیم؛ به طوری که حتی 4 کشور برای برگزاری اردوی تمرینی مشترک به ایران آمدند.

وی ادامه داد: لبنانی‌ها یک ماه در ایران بودند و برای اولین بار در مسابقات جهانی صاحب مدال طلا شدند. ارمنستان، افغانستان و کرواسی هم در کشور ما اردوی تمرینی برگزار کردند. الان ایران به عنوان یک مرکز مهم برای ووشوی جهان مطرح شده است. خیلی از کشورهای اروپایی و آمریکایی دیگر دوست ندارند برای برگزاری اردو به چین بروند و برای برگزاری اردوی مشترک با ایران ابراز تمایل می‌کنند.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *