سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

«ایالات متزلزل آمریکا»؛ گزارش «هیل» از بی‌اعتمادی مردم به دولت

«ایالات متزلزل آمریکا»؛ گزارش «هیل» از بی‌اعتمادی مردم به دولت

*لغو قانون سقط جنین، قوانین مهاجرت و مقررات حمل و کنترل اسلحه، همه و همه اکثر آمریکایی‌ها را به عضویت «حلقه‌ای هم‌سو» درآورده که در آن، تعداد کمی از افراد موضعی میانه اتخاذ کرده‌اند.

نشریه هیل در گزارشی نوشت که اکثر آمریکایی‌ها دیگر به دولت و نهادهای دولتی و رسانه‌های این کشور اعتماد ندارند.

به گزارش مهر، نشریه هیل با اشاره به اینکه اکثر مردم آمریکا دیگر به دولت این کشور اعتماد ندارند، تاکید کرد که تزلزل داخلی در آمریکا بیشتر از آن چیزی است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند.

هیل در گزارش خود نوشت: در حال حاضر، عمده جمعیت آمریکا به این موضوع پی برده‌اند که کشورشان در افول دموکراتیک به‌سر می‌برد. مردم معتقدند که دولت آمریکا بر پایه‌ای قابل اتکا، استوار نیست.

این نشریه در ادامه گزارش خود آورده است: بخش قابل توجهی از این بی‌اعتمادی به حوادث ششم ژانویه ۲۰۲۱ و حمله حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره، ضربات روحی وارد شده به حافظه جمعی مردم این کشور از جمله برده‌داری و نظر اکثر آمریکایی‌ها مبنی بر فاسد بودن دولت، مربوط می‌شود.

در ادامه این مقاله انتقادی که «ایالات متزلزل آمریکا» نام دارد، می‌خوانیم: آنها (مردم آمریکا) اعتمادشان را به سیستم و نهادهای دولتی از دست داده‌اند. شاید مردم بر سر مشکلات موجود، هم‌نظر باشند اما درباره عوامل و راه‌حل مشکلات هم‌عقیده نیستند و این عدم توافق، به دو قطبی و دودستگی هرچه بیشتر جامعه منجر شده است.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: لغو قانون سقط جنین، قوانین مهاجرت و مقررات حمل و کنترل اسلحه، همه و همه اکثر آمریکایی‌ها را به عضویت «حلقه‌ای هم‌سو» درآورده که در آن، تعداد کمی از افراد موضعی میانه اتخاذ کرده‌اند. واکنش‌هایی سیاسی به همه‌گیری کووید -۱۹، آتش (تفرقه) را شعله‌ور کرده و به افزایش خشونت‌های مسلحانه منجر شده و حالا حل و فصل صلح‌آمیزتنش، دیگر گزینه روی میز نیست.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *