شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

ایران و صربستان بر گسترش همکاری در زمینه های انرژی و معدن تاکید کردند

ایران و صربستان بر گسترش همکاری در زمینه های انرژی و معدن تاکید کردند

وزیر معدن و انرژی صربستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در دیداری با اشاره به روابط خوب و سنتی بلگراد و تهران بر گسترش همکاری دو کشور در حوزه های معدن و انرژی تاکید کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «زورانا میخایلوویچ» در ملاقات با «رشید حسن پور»  از سفیر کشورمان برای همکاری خوب با دولت صربستان قدردانی و برای ارتقای بیشتر روابط  و همکاری های دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وزیر معدن و انرژی صربستان در این نشست گفت: وجود کمیته فرعی معدن و انرژی در چهارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور  برای افزایش همکاری در زمینه معدن و انرژی بخصوص در بخش گاز مهم است .

وی تصریح کرد ایران از ظرفیت و مزیت های زیادی در زمینه معدن و انرژی برخوردار است و صربستان علاقمند به همکاری موثر و پایدار با ایران در این بخش ها است .

میخایلوویچ  با اشاره به اینکه صربستان برای مواضع اصولی ایران مبنی بر حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها احترام زیادی قائل است، گفت: امیدواریم با مرتفع شدن تحریم ها، شرایط بهتری برای توسعه همکاری های دو کشور در ابعاد مختلف به ویژه معدن و انرژی فراهم شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این دیدار با تقدیر از میخایلوویچ به خاطر تلاش برای توسعه همکاری با ایران اظهار داشت در ایران سه وزارتخانه در زمینه تحت  مسوولیت وی فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت ایران برای همکاری با صربستان در زمینیه های مختلف اهتیت زیادی قائل است.

حسن پور با اشاره به اینکه ایران و صربستان در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی موافقت خود را برای تشکیل کمیته معدن و انرژی برای گسترش  همکاری ها در این بخش ها اعلام کردند، ابراز امیدواری کرد که در پرتو تلاش مشترک این سازوکار با بهره گیری از فضای مجازی هر چه زودتر فعال شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از همکاری با صربستان برای متنوع سازی منابع انرژی استقبال  می کند، افزود: دو کشور در شرایط تحریم  سعی کرده اند از حفظ و توسعه همکاری ها حمایت کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *